Η επιστήμη της οικονομίας δεν ασχολείται μόνο με αριθμούς και γραφήματα αλλά και με τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Μια από τις πιο διαφωτιστικές μελέτες σε αυτό το πεδίο είναι το πείραμα της κοινωνικής εμπιστοσύνης που σχεδίασε ο οικονομολόγος Joyce Berg από το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα.
Το Σχέδιο του Πειράματος
Στο πείραμα, δίνονται $10 σε κάθε έναν από δύο παίκτες, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ο ένας τον άλλον και δεν έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας. Ο πρώτος παίκτης, τον οποίο αποκαλούμε "trustor", έχει την επιλογή να δώσει οποιοδήποτε ποσό από τα χρήματά του στον δεύτερο παίκτη, τον "διαχειριστή". Το ποσό που δίνεται τριπλασιάζεται.