Σωστός κ. Μανιάτος αλλά θέλουμε και το σκεφτικό για το οποίο τέθηκε και ή άσκηση .Με την παρατήρηση ότι οι όποιες δοκιμές μέχρι να πετύχουμε τον στόχο δεν ήταν μέσα στα πλάνα του θεματοδότη.
Νίκο η ετικέτα δημοτικό δεν νομίζεις ότι είναι αποτρεπτική για μεγάλα ...παιδιά!? Α είναι..., παραμερίζω τον δισταγμό απo αυτόn τον λόγο. Εξετάζουμε τις δεκάδες. Οι μαθητές, έστω Α το πλήθος, είναι 100<Α<200 και επειδή λείπει ένας από μία δεκάδα το Α μπορεί να είναι 109,119,...,199, δηλαδή 10*10+9, 11*10+9,...19*10+9. Όταν οι μαθητές μπαίνουν σε εννιάδες περισσεύουν 7, άρα αν πάρουμε έναν από κάθε δεκάδα, ήτοι 10 ή 11, ή ..19 μαθητές, θα σχηματισθεί μιά εννιάδα επιπλέον στις εννιάδες που σχηματίσθηκαν με την αφαίρεση ενός μαθητή από κάθε δεκάδα και την εννιάδα που υπάρχει εξαρχής και θα περισσέψουν 7 μαθητές, άρα χρειάζεται να αφαιρέσουμε 7+9=16 μαθητές, άρα 16 οι δεκάδες και οι μαθητές 16*10+9=169 και το ζητούμενο ευρέθη χωρίς δοκιμές και με σκεπτικό, υποθέτω, μέσα ή κοντά στο σκεπτικό του θεματοδότη. Φιλικά Ευθύμης
Ευθύμη γεια . Μ άρεσε το σκεπτικό σου . Είναι γνωστό ότι στο δημοτικό μαθαίνουν τα βασικά κριτήρια διαιρετότητας. Ας δούμε λοιπόν μια ακόμη άποψη.
Είναι προφανές ότι ο αριθμός που ζητάμε είναι της μορφής: $1\boxed{}9$ Αν βάλουμε, προσωρινά, στη άκρη $7$ μαθητές θα έχουμε τον αριθμό $1\boxed{}2$. Αυτός όμως ό αριθμός θα διαιρείται ακριβώς με $9$ και άρα και το άθροισμα των ψηφίων του θα διαιρείται με $9$. Δηλαδή το ψηφίο των δεκάδων είναι $6$ και έτσι θα έχουμε για τις πλήρεις εννιάδες $162$μαθητές . Αν βάλουμε και τους $7$ που απομακρύναμε θα γίνουν $169$
169
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστός κ. Μανιάτος αλλά θέλουμε και το σκεφτικό για το οποίο τέθηκε και ή άσκηση .Με την παρατήρηση ότι οι όποιες δοκιμές μέχρι να πετύχουμε τον στόχο δεν ήταν μέσα στα πλάνα του θεματοδότη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκο η ετικέτα δημοτικό δεν νομίζεις ότι είναι αποτρεπτική για μεγάλα ...παιδιά!?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ είναι..., παραμερίζω τον δισταγμό απo αυτόn τον λόγο.
Εξετάζουμε τις δεκάδες. Οι μαθητές, έστω Α το πλήθος, είναι 100<Α<200 και επειδή λείπει ένας από μία δεκάδα το Α μπορεί να είναι 109,119,...,199, δηλαδή 10*10+9, 11*10+9,...19*10+9.
Όταν οι μαθητές μπαίνουν σε εννιάδες περισσεύουν 7, άρα αν πάρουμε έναν από κάθε δεκάδα, ήτοι 10 ή 11, ή ..19 μαθητές, θα σχηματισθεί μιά εννιάδα επιπλέον στις εννιάδες που σχηματίσθηκαν με την αφαίρεση ενός μαθητή από κάθε δεκάδα και την εννιάδα που υπάρχει εξαρχής και θα περισσέψουν 7 μαθητές, άρα χρειάζεται να αφαιρέσουμε 7+9=16 μαθητές, άρα 16 οι δεκάδες και οι μαθητές 16*10+9=169 και το ζητούμενο ευρέθη χωρίς δοκιμές και με σκεπτικό, υποθέτω, μέσα ή κοντά στο σκεπτικό του θεματοδότη.
Φιλικά
Ευθύμης
Ευθύμη γεια . Μ άρεσε το σκεπτικό σου .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι γνωστό ότι στο δημοτικό μαθαίνουν τα βασικά κριτήρια διαιρετότητας. Ας δούμε λοιπόν μια ακόμη άποψη.
Είναι προφανές ότι ο αριθμός που ζητάμε είναι της μορφής: $1\boxed{}9$
Αν βάλουμε, προσωρινά, στη άκρη $7$ μαθητές θα έχουμε τον αριθμό $1\boxed{}2$. Αυτός όμως ό αριθμός θα διαιρείται ακριβώς με $9$ και άρα και το άθροισμα των ψηφίων του θα διαιρείται με $9$. Δηλαδή το ψηφίο των δεκάδων είναι $6$ και έτσι θα έχουμε για τις πλήρεις εννιάδες $162$μαθητές . Αν βάλουμε και τους $7$ που απομακρύναμε θα γίνουν $169$
@Doloros
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει άλλος τρόπος να γραφθεί το:
... της μορφής: 1 9