Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

▪ Δεύτερη διάλεξη στο σαλόνι των Κατακουζηνών

Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ διοργανώνει μια σειρά διαλέξεων με θέμα τη σχέση των μαθηματικών με τις εικαστικές τέχνες και την αφήγηση στο φιλόξενο σαλόνι της ιστορικής οικίας του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού στην Αθήνα (Αμαλίας 4, 5ος όροφος).
Μαθηματικοί, ιστορικοί τέχνης, εικαστικοί και συγγραφείς προσεγγίζουν, με απρόβλεπτο τρόπο, τους δεσμούς και τις ποικίλες σχέσεις που συνδέουν τα μαθηματικά και, γενικότερα, την επιστήμη με τις εικαστικές τέχνες και την αφήγηση.
Οι διαλέξεις που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο θα γίνονται κάθε μήνα, μέχρι και τον Ιούνιο. Μετά την πρώτη, επιτυχημένη, διάλεξη της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαροπούλου, ακολουθεί η ομιλία της ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Μαρίνας Τσέκου.
Ανάμεσα σε αυτούς που θα μιλήσουν τους επόμενους μήνες είναι: η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου, ο Φυσικός και διευθυντής των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης Στέφανος Τραχανάς, οι μαθηματικοί Σταυρούλα Παπανικολάου, Ηλίας Ανδριανός, Άλκηστη Πατρινέλη και Σωτήρης Συριόπουλος.
Η δεύτερη διάλεξη, με ομιλήτρια την ιστορικό τέχνης Μαρίνα Τσέκου, θα γίνει την Παρασκευή 21
 Δεκεμβρίου στις 6.30 το απόγευμα.
Διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις της σύγχρονης τέχνης
Παραδείγματα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΕΜΣΤ
Η αισθητική εμπειρία, δηλαδή η παρατήρηση, ανάλυση, κατανόηση και απόλαυση της τέχνης, μπορεί να αποτελέσει βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διεργασίας. Ιδιαίτερα η διαθεματική-διεπιστημονική προσέγγιση των έργων τέχνης συμβάλλει στη δημιουργική διδασκαλία και μάθηση τόσο στην τάξη όσο και στο χώρο του μουσείου και διευκολύνει τις συνδέσεις μεταξύ γνωστικών αντικειμένων προάγοντας τη δημιουργική σκέψη και την ολιστική μάθηση.
Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα έργων της σύγχρονης τέχνης θα δείξουμε πώς η τέχνη μπορεί με έναν εναλλακτικό τρόπο να συμπληρώσει και να εμπλουτίσει τη διδασκαλία όχι μόνο των μαθημάτων της γλώσσας, της ιστορίας, της θρησκειολογίας κ.ά. με τα οποία η σύνδεση είναι πιο προφανής, αλλά και τη διδασκαλία μαθημάτων των θετικών επιστημών. Μέσω της αισθητικής εμπειρίας ενθαρρύνεται η ενεργητική εμπλοκή των μαθητών, η σύνδεση διαφορετικών πεδίων γνώσης μεταξύ τους, με τις εμπειρίες των παιδιών καθώς και με την ίδια τη ζωή καθιστώντας τη γνώση ενδιαφέρουσα, ουσιαστική και εύκολα αξιοποιήσιμη σε νέες συνθήκες.
Πηγή: thalesandfriends

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου