Νίκο καλημέρα! Επέτρεψε μου να σκεφτώ φωναχτά: Τυχεροί, πολύ τυχεροί οι μαθητές σου, μεταξύ αυτών και εγώ ξανά-"μαθητής-φοιτητής", όπως φυσικά και του κ. Ρωμανίδη!
Ευθύμη σ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Ο θεός να σου δίνει πάντα υγεία και ευτυχία. Πάντως κάνοντας την αυτοκριτική μου , μάλλον μένω μετεξεταστέος και όχι μόνο σε μαθηματικά θέματα .
Πολύ ωραία άσκηση
ΑπάντησηΔιαγραφή$a + b + c = 11 + 52 + 200 = 263$.
Λεπτομέρειες ίσως πιο βράδυ
Η εξίσωση $\dfrac{3}{{x - 3}} + \dfrac{5}{{x - 5}} + \dfrac{{17}}{{x - 17}} + \dfrac{{19}}{{x - 19}} = {x^2} - 11x - 4$ ορίζετε στο $A = \mathbb{R} - \{ 3,5,17,19\} $ και γράφεται ισοδύναμα : $\dfrac{3}{{x - 3}} + \dfrac{5}{{x - 5}} + \dfrac{{17}}{{x - 17}} + \dfrac{{19}}{{x - 19}} + 4 = x(x - 11)$ ή $\dfrac{3}{{x - 3}} + 1 + \dfrac{5}{{x - 5}} + 1 + \dfrac{{17}}{{x - 17}} + 1 + \dfrac{{19}}{{x - 19}} + 1 = x(x - 11)$ ή $\dfrac{x}{{x - 3}} + \dfrac{x}{{x - 5}} + \dfrac{x}{{x - 17}} + \dfrac{x}{{x - 19}} = x(x - 11)$ και έχει προφανή ρίζα : $\boxed{{x_1} = 0}$.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε $x \ne 0$ γίνεται : $\dfrac{1}{{x - 3}} + \dfrac{1}{{x - 5}} + \dfrac{1}{{x - 17}} + \dfrac{1}{{x - 19}} = x - 11$ ή $\dfrac{1}{{x - 3}} + \dfrac{1}{{x - 19}} + \dfrac{1}{{x - 5}} + \dfrac{1}{{x - 17}} = x - 11$ ή $\dfrac{{2(x - 11)}}{{(x - 3)(x - 19)}} + \dfrac{{2(x - 11)}}{{(x - 5)(x - 17)}} = x - 11$ και έχει νέα προφανή ρίζα : $\boxed{{x_2} = 11}$ . Με $x \ne 11$ η προηγούμενη δίδει : $\dfrac{2}{{(x - 3)(x - 19)}} + \dfrac{2}{{(x - 5)(x - 17)}} = 1\,\,\,(1)$ . Τώρα θέτω $x = t + 11$ και η προηγούμενη γίνεται $\dfrac{2}{{{t^2} - 64}} + \dfrac{2}{{{t^2} - 36}} = 1\,\,\,(2)$ και αν ${t^2} = y$ έχω : $\dfrac{2}{{y - 64}} + \dfrac{2}{{y - 36}} = 1$.
Η τελευταία λύνεται κατά τα γνωστά και δίδει : $y = 52 + 10\sqrt 2 $ ή $y = 52 - 10\sqrt 2 $ από την πρώτη που είναι η πιο μεγάλη, έχω τελικά και τη μεγαλύτερη της αρχικής : $m = \sqrt {52 + 10\sqrt 2 } + 11 = 11 + \sqrt {52 + \sqrt {200} } $ και άρα $a = 11,b = 52,c = 200$ οπότε : $a + b + c = 263$
Νίκος Φραγκάκης ( Doloros) – 2ο Λύκειο Ιεράπετρας
Νίκο καλημέρα!
ΔιαγραφήΕπέτρεψε μου να σκεφτώ φωναχτά:
Τυχεροί, πολύ τυχεροί οι μαθητές σου, μεταξύ αυτών και εγώ ξανά-"μαθητής-φοιτητής", όπως φυσικά και του κ. Ρωμανίδη!
Ευθύμη σ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ θεός να σου δίνει πάντα υγεία και ευτυχία.
Πάντως κάνοντας την αυτοκριτική μου , μάλλον μένω μετεξεταστέος και όχι μόνο σε μαθηματικά θέματα .