Ένας μαθητής βλέπει την κορυφή $Γ$ του σχολείου από δύο σημεία $Α$ και $Β$ στο έδαφος. Χρησιμοποιώντας έναν εξάντα μετράει τις γωνίες $Α, Β$ με τις οποίες φαίνεται το σχολείο, π.χ. $A = 19°$ και $Β = 43°$.
Κατόπιν μετράει την απόσταση από το σημείο $Α$ ως το $Β$, π.χ. $ΑΒ=12$ μέτρα. Η μέτρηση των γωνιών έγινε από κάποια απόσταση από το έδαφος ίση με το ύψος του μαθητή, ας υποθέσουμε ότι έχει ύψος $1,8$ μέτρα.
Για να υπολογίσουμε το ύψος του σχολείου κατασκευάζουμε σε μία κόλλα χαρτί το αντίστοιχο μοντέλο.
Για να υπολογίσουμε το ύψος του σχολείου κατασκευάζουμε σε μία κόλλα χαρτί το αντίστοιχο μοντέλο.
Θεωρούμε ένα ευθύγραμμο τμήμα $A'B'=6$ cm. Προεκτείνουμε την $Α'Β'$ προς το μέρος του $Β'$ και σχηματίζουμε στο ίδιο ημιεπίπεδο δύο γωνίες $xΑ'y = 19°$ και $xΒ'z = 43°$. Οι ημιευθείες $A'y$ και $B'z$ τέμνονται στο σημείο $Γ'$. Από το σημείο $Γ'$ φέρουμε την κάθετη $Γ'Δ'$ στην $Α'Β'$ και έχουμε κατασκευάσει το μοντέλο μας. Μετράμε ότι το $Γ'Δ'$ ισούται με $3,3$ cm.
Ο λόγος ομοιότητας είναι $λ = \frac{ΑΒ}{Α'Β'} = 200$.
Επομένως το πραγματικό μήκος του $ΓΔ$ είναι $ΓΔ = λΓ'Δ' = 6,6$ μέτρα. Προσθέτοντας και το ύψος του μαθητή, έχουμε ότι το πραγματικό ύψος του σχολείου είναι $8,4$ μέτρα.
Από το σχολικό βιβλίο Γεωμετρίας Α΄ - Β΄ Λυκείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου