Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

▪ Θ.Μ.Τ και πυραμίδα

Διάβασα αυτό το σχόλιο στο μαθηματικό φόρουμ mathematica και το αναδημοσιεύω. Συμφωνώ σε όλα με τον συνάδελφο Σπύρο (spege) και ειδικά στην κατάληξη του.
Μερικές σκέψεις και συμπεράσματα από την βαθμολόγηση των γραπτών των Μαθηματικών κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου 2012.
Αρκετοί μαθητές δεν γνώριζαν τη θεωρία και άλλοι ήρθαν έτοιμοι για κάποια SOS θεωρήματα και ας μην πέσανε τα γράφανε. 
Ευτυχώς υπήρχε και το θέμα Β1 με τον κύκλο διαφορετικά θα μιλάγαμε για πανωλεθρία. Φαίνεται τον γνωρίζουν καλά. Το ξέρανε καλύτερα από την θεωρία. Υπήρξαν όμως πολλές αδυναμίες από την γεωμετρία και τις κωνικές που ίσως «να μην τα διδαχθήκαν ποτέ».
Κακό το Γ1 ως θέμα γνωρίζοντας τη μονοτονία κάποιοι θεωρούσαν ότι δεν πρέπει να τεκμηριώσουν.
Ίσως να μην δινόταν η μονοτονία νομίζω θα ήταν καλύτερα ,αλλά να την συμπεράνουν. Αποφεύγουν τις απλές σκέψεις και χρησιμοποιούν συχνά «συνταγές» όπως, ο κανόνας DLH, πολλές φορές να θεωρούν συνάρτηση με συνέπεια να χάνονται. Ίσως να φταίμε και εμείς με τα «προκάτ» που τα μαθαίνουμε.
Πολλές φορές γράφουν κάτι για να πάρουν μόρια χωρίς ουσιαστική τεκμηρίωση. Μάζευε και ας είναι και ρόγες.
Το Β4 κακό γιατί «στρίμωχναν» την απάντηση περισσότερο από τα προηγούμενα. Ίσως έπρεπε να είναι ποιο ελεύθερο από τα προηγούμενα
Το Δ καταστροφικό, δυο θέματα σε ένα. Το Δ1 πολλά μέρη και να χάνονται στη προσπάθειά τους να φτάσουν στο τέρμα. Το Δ2 από ελάχιστους σωστό. Ίσως αν σταμάταγε εκεί το Δ αφού είχαν χωρίσει το Δ1 σε ερωτήματα θα ήταν καλύτερα. Το ΘΜΤ φαίνεται να τους είναι ποιο οικείο. Ακολουθήθηκε πάλι η γνωστή μέθοδος να γεμίσει ένα θέμα, φτάνοντας τα τέσσερα ερωτήματα με ένα γενικό ερώτημα πάνω στο ΘΜΤ. Παλιά συνταγή. Γνώμη μου το Δ3 και Δ4 «πάχυναν» το θέμα και έφεραν τη δυσκολία αλλά και την εφαρμογή γνωστών μεθόδων.
Η μονοτονία και τα ακρότατα είναι ποιο εύχρηστα, όπως και τα υπαρξιακά θεωρήματα, ίσως λόγω μεθοδολογίας. Τα δούλεψαν καλύτερα.
Κλείνοντας θα ήθελα να πω και κάτι ακόμα. Δεν θεωρώ ότι το δείγμα που εξέτασα δεν είναι και αντιπροσωπευτικό και σίγουρα όλοι σας θα έχετε να προσθέσετε κάτι σ’ αυτές τις σκέψεις. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο απαραίτητο ένα παιδί να γνωρίζει π.χ. το ΘΜΤ και να μην γνωρίζει τι είναι π.χ η πυραμίδα. Εμείς που φτάσαμε ως εδώ και οι μηχανικοί της γενιάς μας (1979) δεν νομίζω να είναι και να ήμαστε υποδεέστεροι των σημερινών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου