ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Εισηγητής: Βρέντζος Αντώνης
Διδακτικοί στόχοι
Θετικούς ρητούς αριθμούς.
Τοποθέτηση αριθμών σε άξονα.
Χρήση διαδραστικού πίνακα.
Μορφή διδασκαλίας
1. Ανάκληση προηγούμενων γνώσεων
Άξονας ρητών – προσδιορισμός θέσης σημείου (Δραστηριότητα- φύλλο εργασίας)
2. Δημιουργίας κινήτρων - Πληροφόρηση
Ενότητα Α6.1 και Ασκήσεις 1,3,4 ή 2 σελ. 89
Ενότητα Α6.1 « Παράσταση σημείων στο επίπεδο» – Άλγεβρα Α’ Γυμνασίου
Ώρες διδασκαλίας: 1Εισηγητής: Βρέντζος Αντώνης
Διδακτικοί στόχοι
Να αντιληφθούν και να κατανοήσουν οι μαθητές ότι στο επίπεδο χρειαζόμαστε δύο πληροφορίες για να καθορίσουμε τη θέση ενός σημείου.
Ορολογία (συντεταγμένες, τετμημένη, τεταγμένη, διατεταγμένο ζεύγος, ορθοκανονικό- ορθογώνιο σύστημα).
Να μπορούν να τοποθετούν (αντιστοιχούν) ένα σημείο γνωστών συντεταγμένων και αντίστροφα.
Γνωστικό επίπεδο μαθητών Θετικούς ρητούς αριθμούς.
Τοποθέτηση αριθμών σε άξονα.
Χρήση διαδραστικού πίνακα.
Μορφή διδασκαλίας
Καθοδηγούμενη αυτενέργεια , ερωτηματικός διάλογος
Διδακτική μέθοδος : Επαγωγική
Εποπτικά μέσα : Πίνακας , Μαρκαδόροι χρωματιστοί, Geogebra, millimetre χαρτί, διαδραστικός πίνακας, φύλλο εργασίας.
Διδακτικές ενέργειες1. Ανάκληση προηγούμενων γνώσεων
Άξονας ρητών – προσδιορισμός θέσης σημείου (Δραστηριότητα- φύλλο εργασίας)
2. Δημιουργίας κινήτρων - Πληροφόρηση
Προσδιορισμός της θέσης του θησαυρού – (Δραστηριότητα -φύλλου εργασίας)
Υπάρχει και άλλη θέση με την οδηγία του καπετάνιου;
(Θα ήταν τέλειο να δοθεί ελλιπής απάντηση απόσταση ΟΘ …)
Θα τονιστεί ότι χρειαζόμαστε 2 αριθμούς με προσυμφωνημένη σειρά (διατεταγμένο ζεύγος)
Σήμερα θα ασχοληθούμε με το προσδιορισμό θέσης σημείου στο επίπεδο.
3. Κατεύθυνση προσοχής μαθητών Ορισμοί – κατασκευή ορθοκανονικού συστήματος – ορολογία (θα γραφούν στον πίνακα και οι μαθητές στο φύλλο εργασίας)
Εύρεση σημείου στο επίπεδο από συντεταγμένες και το αντίστροφο μέσω αρχείου Geogebra (coordinatesStroumf.ggb) στον διαδραστικό πίνακα.
Τοποθέτηση πολλών σημείων από μαθητές (και με ίδια τετμημένη ή τεταγμένη).
Ένα παράδειγμα του ίδιου σημείου με άλλη μονάδα στους άξονες…
(Στα λάθη θα επαναλαμβάνονται οι «συμφωνίες» μας και η ορολογία).
Θα τονιστεί ότι σε κάθε σημείο αντιστοιχεί μόνο ένα διατεταγμένο ζεύγος αλλά και σε ένα διατεταγμένο ζεύγος αντιστοιχεί μόνο ένα σημείο.
Γεωμετρία ↔Άλγεβρα «διαφήμιση» Αναλυτικής Γεωμετρίας και μικρή αναφορά στον Καρτέσιο
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΕνότητα Α6.1 « Παράσταση σημείων στο επίπεδο»– Άλγεβρα Α’ Γυμνασίου
4. Ενίσχυση συγκράτησης των νέων στοιχείων
Δραστηριότητα 1 του βιβλίου (προβολή στο διαδραστικό πίνακα )
Άσκηση 2 σελ. 89 (φύλλο εργασίας)
Μέρος της δραστηριότητας για το σπίτι (σελ. 89) π.χ. το ερώτημα α) και το υπόλοιπο ως εργασία για του σπίτι.
5. Μεταφορά μάθησης
Δραστηριότητα 2 του βιβλίου σελ. 87
( αν υπάρχει χρόνος)
6. Εργασία στο σπίτι Ενότητα Α6.1 και Ασκήσεις 1,3,4 ή 2 σελ. 89
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου