Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

▪ Παράσταση σημείων στο επίπεδο

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ενότητα Α6.1 « Παράσταση σημείων στο επίπεδο» – Άλγεβρα Α’ Γυμνασίου
Ώρες διδασκαλίας:  1
Εισηγητής: Βρέντζος Αντώνης
Διδακτικοί στόχοι
 Να αντιληφθούν και να κατανοήσουν οι μαθητές ότι στο επίπεδο χρειαζόμαστε δύο πληροφορίες για να καθορίσουμε τη θέση ενός σημείου.
 Ορολογία (συντεταγμένες, τετμημένη, τεταγμένη, διατεταγμένο ζεύγος, ορθοκανονικό- ορθογώνιο σύστημα).
 Να μπορούν να τοποθετούν (αντιστοιχούν) ένα σημείο γνωστών συντεταγμένων και αντίστροφα.
Γνωστικό επίπεδο μαθητών
 Θετικούς ρητούς αριθμούς.
 Τοποθέτηση αριθμών σε άξονα.
 Χρήση διαδραστικού πίνακα.
Μορφή διδασκαλίας
Καθοδηγούμενη αυτενέργεια , ερωτηματικός διάλογος
Διδακτική μέθοδος : Επαγωγική
Εποπτικά μέσα : Πίνακας , Μαρκαδόροι χρωματιστοί, Geogebra, millimetre χαρτί, διαδραστικός πίνακας, φύλλο εργασίας.
Διδακτικές ενέργειες
1. Ανάκληση προηγούμενων γνώσεων
 Άξονας ρητών – προσδιορισμός θέσης σημείου (Δραστηριότητα- φύλλο εργασίας)
2. Δημιουργίας κινήτρων - Πληροφόρηση
 Προσδιορισμός της θέσης του θησαυρού – (Δραστηριότητα -φύλλου εργασίας)
 Υπάρχει και άλλη θέση με την οδηγία του καπετάνιου;
 (Θα ήταν τέλειο να δοθεί ελλιπής απάντηση απόσταση ΟΘ …)
 Θα τονιστεί ότι χρειαζόμαστε 2 αριθμούς με προσυμφωνημένη σειρά (διατεταγμένο ζεύγος)
Σήμερα θα ασχοληθούμε με το προσδιορισμό θέσης σημείου στο επίπεδο.
3. Κατεύθυνση προσοχής μαθητών
 Ορισμοί – κατασκευή ορθοκανονικού συστήματος – ορολογία (θα γραφούν στον πίνακα και οι μαθητές στο φύλλο εργασίας)
 Εύρεση σημείου στο επίπεδο από συντεταγμένες και το αντίστροφο μέσω αρχείου Geogebra (coordinatesStroumf.ggb) στον διαδραστικό πίνακα.
 Τοποθέτηση πολλών σημείων από μαθητές (και με ίδια τετμημένη ή τεταγμένη).
 Ένα παράδειγμα του ίδιου σημείου με άλλη μονάδα στους άξονες…
(Στα λάθη θα επαναλαμβάνονται οι «συμφωνίες» μας και η ορολογία).
 Θα τονιστεί ότι σε κάθε σημείο αντιστοιχεί μόνο ένα διατεταγμένο ζεύγος αλλά και σε ένα διατεταγμένο ζεύγος αντιστοιχεί μόνο ένα σημείο.
 Γεωμετρία ↔Άλγεβρα «διαφήμιση» Αναλυτικής Γεωμετρίας  και μικρή αναφορά στον Καρτέσιο
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ενότητα Α6.1 « Παράσταση σημείων στο επίπεδο»– Άλγεβρα Α’ Γυμνασίου
4. Ενίσχυση συγκράτησης των νέων στοιχείων
 Δραστηριότητα 1 του βιβλίου (προβολή στο διαδραστικό πίνακα )
 Άσκηση 2 σελ. 89 (φύλλο εργασίας)
 Μέρος της δραστηριότητας για το σπίτι (σελ. 89) π.χ. το ερώτημα α) και το υπόλοιπο ως εργασία για του σπίτι.
5. Μεταφορά μάθησης
 Δραστηριότητα 2 του βιβλίου σελ. 87
( αν υπάρχει χρόνος)
6. Εργασία στο σπίτι
 Ενότητα Α6.1 και Ασκήσεις 1,3,4 ή 2 σελ. 89

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου