του μαθηματικού Σωτήρη Λουρίδα
Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου διατύ-πωσε ένα θεώρημα στον Απειροστικό Λογισμό. Στην συνέχεια τοποθέτησε τα χαρτιά με την εκφώνηση καί την λύση σε μία δερμάτινη θήκη. Ακολού-θως πήγε στον μεγαλύτερο απο τούς ακάλυπτους χώρο του Πανεπιστημίου και τοποθέτησε τρία ση-μάδια ώστε να είναι συνευθειακά φροντίζοντας το ενδιάμεσο να μην πέφτει στο μέσο του ευθ. τμήματος που ορίζουν τα άλλα δύο. Χαράσει ενα μεγάλο κύκλο διερχόμενο απο τα δύο ακραία σημάδια, ώστε το κέντρο του να μην είναι σημείο της ευθείας των σημαδιών αυτών.
Μετά χαράσει τις εφαπτόμενες του κύκλου στα ακραία σημάδια μέχρι να συναντηθούν σε ένα σημείο. Ενώνει το σημείο αυτό με το ενδιάμεσο σημάδι χαράσοντας ευθεία ξεκινώντας απο το σημείο τομής και συναντά ετσι για πρωτη φορά τον κύκλο σε ένα σημείο, έστω Μ. Στη φάση αυτή βρίσκει την απόσταση του Μ από το ένα απο τα ακραία σημάδια και στήν θέση του σημείου Μ θάβει την θήκη. Μετά απο όλα αυτά εξαφανίζει οτι προδίδει τήν διαδικασία που έκανε και αφήνει μόνο τα τρία σημάδια. Πληροφορεί κατά την ώρα τού μαθήματος τούς φοιτητες του για την διαδικασία που έκανε δίνοντας τους και την απόσταση του Μ ,που πλεον ειναι το ζητούμενο σημείο , απο το ενα απο τα άκρα σημάδια που οπως ειπαμε ειχε βρει. Τούς ζητάει να βρούν το ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΘΕΩΡΗΜΑ. Ενας φοιτητής το βρήκε.Πως άραγε; Ποια είναι η μικρότερη δυνατή πιθανότητα να βρεθεί με την πρώτη η θήκη με τό θεώρημα;
Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου διατύ-πωσε ένα θεώρημα στον Απειροστικό Λογισμό. Στην συνέχεια τοποθέτησε τα χαρτιά με την εκφώνηση καί την λύση σε μία δερμάτινη θήκη. Ακολού-θως πήγε στον μεγαλύτερο απο τούς ακάλυπτους χώρο του Πανεπιστημίου και τοποθέτησε τρία ση-μάδια ώστε να είναι συνευθειακά φροντίζοντας το ενδιάμεσο να μην πέφτει στο μέσο του ευθ. τμήματος που ορίζουν τα άλλα δύο. Χαράσει ενα μεγάλο κύκλο διερχόμενο απο τα δύο ακραία σημάδια, ώστε το κέντρο του να μην είναι σημείο της ευθείας των σημαδιών αυτών.
Μετά χαράσει τις εφαπτόμενες του κύκλου στα ακραία σημάδια μέχρι να συναντηθούν σε ένα σημείο. Ενώνει το σημείο αυτό με το ενδιάμεσο σημάδι χαράσοντας ευθεία ξεκινώντας απο το σημείο τομής και συναντά ετσι για πρωτη φορά τον κύκλο σε ένα σημείο, έστω Μ. Στη φάση αυτή βρίσκει την απόσταση του Μ από το ένα απο τα ακραία σημάδια και στήν θέση του σημείου Μ θάβει την θήκη. Μετά απο όλα αυτά εξαφανίζει οτι προδίδει τήν διαδικασία που έκανε και αφήνει μόνο τα τρία σημάδια. Πληροφορεί κατά την ώρα τού μαθήματος τούς φοιτητες του για την διαδικασία που έκανε δίνοντας τους και την απόσταση του Μ ,που πλεον ειναι το ζητούμενο σημείο , απο το ενα απο τα άκρα σημάδια που οπως ειπαμε ειχε βρει. Τούς ζητάει να βρούν το ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΘΕΩΡΗΜΑ. Ενας φοιτητής το βρήκε.Πως άραγε; Ποια είναι η μικρότερη δυνατή πιθανότητα να βρεθεί με την πρώτη η θήκη με τό θεώρημα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου