Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

▪ Χρυσό στην Πληροφορική

20 Ερωτήσεις στον Κυριάκο Αξιώτη, Χρυσό Βαλκανιονίκη στην Ολυμπιάδα Πληροφορικής 2011  
Δυστυχώς, η Ελλάδα δίνει φτωχές προοπτικές για επιστημονική πρόοδο
Ασχολείται με τον προγραμματισμό από 14 ετών. Φέτος ο 18χρονος Κυριάκος Αξιώτης, απόφοιτος του 2ου Γενικού Λυκείου Γέρακα, κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Βαλκανιάδα Πληροφορικής στη Ρουμανία που διεξήχθη μεταξύ 3 και 9 Ιουλίου. Χάρη στις διακρίσεις και τις επιδόσεις του εισήχθη στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ χωρίς εξετάσεις. 
1. Αφορμή ενασχόλησης με τον προγραμματισμό;
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής. Μου προσείλκυσε το ενδιαφέρον κι αποφάσισα να μάθω μια γλώσσα προγραμματισμού. Εως τότε δεν είχα καμία επαφή με αυτόν.
2. Πότε ξεκίνησες να γράφεις κώδικα;
Στα 14 σε γλώσσα C++.
3 Τι διαβάζεις για να γίνεσαι καλύτερος;
Αρθρα στο Διαδίκτυο, αλλά και κάποια βιβλία για αλγορίθμους.
4. Θα έπρεπε ο προγραμματισμός να διδάσκεται στο σχολείο;
Ασφαλώς. Η πληροφορική είναι υποτιμημένη στην Ελλάδα, γι' αυτό και είμαστε πίσω (όχι μόνο στους διαγωνισμούς) σε σχέση με άλλες χώρες.
5. Πώς πρωτοέμαθες για τη Βαλκανιάδα Πληροφορικής;
Μέσω του Πανελληνίου Διαγωνισμού Πληροφορικής, εφόσον για να συμμετάσχει κανείς στη Βαλκανιάδα πρέπει να περάσει όλες τις φάσεις του εθνικού διαγωνισμού.
6. Το βασικότερο κίνητρο συμμετοχής;
Η μέτρηση των ικανοτήτων μου σε διεθνές επίπεδο και φυσικά η ευχαρίστηση και η αναγνώριση που προσφέρει μια διάκριση.
7. Σε πόσους διαγωνισμούς έχεις συμμετάσχει μέχρι σήμερα;
Σε τρεις Βαλκανιάδες και μια Ολυμπιάδα Πληροφορικής.
8. Τι θέσεις κατέκτησες;
Χρυσό μετάλλιο στη Βαλκανιάδα 2011 στη Ρουμανία, χάλκινο στην ίδια διοργάνωση το 2010 στο Μαυροβούνιο. Επίσης έχω πάρει ένα ασημένιο (2011) και ένα χάλκινο (2008) μετάλλιο στην Εθνική Ολυμπιάδα Μαθηματικών.
9. Τα συναισθήματα έπειτα από κάθε διαγωνισμό;
Χαρά, απογοήτευση - ανάλογα με την επίδοση στον εκάστοτε διαγωνισμό. Πάνω απ' όλα, η σιγουριά που δίνει μια τέτοια εμπειρία και το πείσμα για αυτοβελτίωση.
10. Ποιο το μακροχρόνιο κέρδος για σένα τον ίδιο;
Η ελεύθερη εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και το κύρος που φέρουν οι διακρίσεις είναι σίγουρα σημαντικό κέρδος. Σημαντικότερη όμως είναι η εμπειρία τέτοιων διοργανώσεων, αφού προσφέρει ένα κίνητρο για να γίνει κανείς ακόμη καλύτερος σε αυτό που του αρέσει.
11. Οι πιο δύσκολοι αντίπαλοι;
Στα Βαλκάνια, σίγουρα οι Βούλγαροι και οι Ρουμάνοι που φοιτούν σε ειδικά μαθηματικά σχολεία που τους προετοιμάζουν για διαγωνισμούς. Στην Ελλάδα ο καθένας πρέπει να προετοιμαστεί μόνος του με ελάχιστη βοήθεια. Τις πρώτες θέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο καταλαμβάνουν συνήθως οι Κινέζοι και οι Αμερικάνοι.
12. Τι συνιστά καλή προετοιμασία;
Η γνώση βασικών αλγορίθμων και τεχνικών επίλυσης αρκετών προβλημάτων.
13. Ποιο το κόστος;
Απαιτεί χρόνο και αφοσίωση, άρα υπάρχει δυσκολία συνδυασμού με το σχολείο, αλλά αν υπάρχει θέληση είναι εφικτό. Δυστυχώς, στην Ελλάδα ο μαθητής εισάγεται στον προγραμματισμό στην Γ' Λυκείου, όταν πλέον τα ωράρια στενεύουν και καθίσταται δύσκολη η διεύρυνση των οριζόντων του πέρα από το μάθημα.
14. Η ατμόσφαιρα στην τελική φάση της Βαλκανιάδας;
Βρισκόμαστε σε μια σχολική αίθουσα με υπολογιστές, καθισμένοι ο ένας δίπλα στον άλλο και όλοι περιμένουν με ανυπομονησία τα θέματα. Μόλις μοιράζονται οι φάκελοι που τα περιέχουν, αρχίζει η επίλυσή τους από τους διαγωνιζόμενους. Μόλις τελειώνει ο χρόνος της εξέτασης όλοι συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα.
15. Σε μια Ολυμπιάδα;
Παρόμοια. Στην Ολυμπιάδα διαγωνίζονται περίπου 300 άτομα σε μια μεγάλη αίθουσα, με τους υπολογιστές χωρισμένους σε τετράδες και με τους ομοεθνείς διαγωνιζόμενους να βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους.
16. Το επίπεδο των προβλημάτων που καλείσαι να επιλύσεις;
Τα προβλήματα είναι αλγοριθμικά και απαιτείται η δημιουργία προγράμματος για την επίλυσή τους με τον αποδοτικότερο δυνατό τρόπο σε πόρους (χρόνος, μνήμη υπολογιστή). Το επίπεδο ποικίλλει, αφού συνήθως υπάρχουν από στοιχειώδη προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπίσουν όλοι μέχρι πολύ δύσκολα που απαιτούν εξαιρετικά ευρηματική σκέψη.
17. Σε πόσο χρόνο;
Ο διαγωνισμός διεξάγεται σε δύο φάσεις, για καθεμία εκ των οποίων δίνονται πέντε ώρες για τρία προβλήματα.
18. Τι σου έδωσε τελικά το χρυσό φέτος;
Την έλξη μου για την επιστήμη της πληροφορικής και την αφοσίωσή μου σε αυτήν.
19. Το κέρδος από τις γνωριμίες με μαθητές και καθηγητές από όλο τον κόσμο;
Ανταλλάσσεις ιδέες, απορίες και προτάσεις με άτομα που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και ίσως μεγαλύτερη εμπειρία. Επίσης, οι γνωριμίες μπορούν να αποτελέσουν γόνιμο έδαφος για μελλοντική συνεργασία.
20. Πώς ονειρεύεσαι τον εαυτό σου σε 10 χρόνια;
Αφού τελειώσω τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ θα συνεχίσω τις σπουδές μου πιθανότατα σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Δυστυχώς, η Ελλάδα δίνει φτωχές προοπτικές για επιστημονική πρόοδο. Σκοπεύω να ασχοληθώ ερευνητικά με την πληροφορική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου