Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

▪Μαθηματικά Ταλέντα

Τα άτομα με μαθηματικό ταλέντο έχουν μια κατ' ασυνήθιστο τρόπο υψηλή δυνατότητα να γίνουν κατανοητές οι μαθηματικές ιδέες και στη μαθηματική αιτιολόγηση, παρά από την υψηλή δυνατότητα να γίνονται αριθμητικοί υπολογισμοί ή οι ψηλές βαθμολογίες στα μαθηματικά (Miller, 1990, Stanley & Benbow, 1986). Σύμφωνα με πολλούς μελετητές, τους όρους για τους μαθηματικά ταλαντούχους και προικισμένους μαθητές, με ιδιαίτερα ικανότητες στα μαθηματικά που γενικά χρησιμοποιούνται για να αναφέρονται στους μαθητές με ιδιαίτερες ικανότητες στα μαθηματικά τοποθετούνται στο κορυφαίο 2% ή το 3% του πληθυσμού. Μερικά χαρακτηριστικά που δημιουργούν σημαντικές ενδείξεις για την ανακάλυψη ατόμων με μαθηματικό ταλέντο είναι τα ακόλουθα:
1. Μια κατ' ασυνήθιστο τρόπο έντονη συνειδητοποίηση και μια έντονη περιέργεια για τα μαθηματικά.
2. Μια ασυνήθιστη ταχύτητα στην εκμάθηση, την κατανόηση, και την εφαρμογή των μαθηματικών ιδεών.
3. Μια υψηλή δυνατότητα να σκεφτεί και να εργαστεί αφαιρετικά και η δυνατότητα να βλέπουν τα μαθηματικές μοτίβα και σχέσεις.
4. Μια ασυνήθιστη δυνατότητα να σκεφτεί και να εργαστεί με τα μαθηματικά προβλήματα με τους ευέλικτους, δημιουργικούς τρόπους παρά σε μια στερεότυπη προσέγγιση.
5. Μια ασυνήθιστη δυνατότητα να μεταφέρει τη μάθηση στις νέες καταστάσεις τις οποίες δεν έχει διδαχθεί. (Krutetski, 1976 Maitra, 2000 Miller, 1990) Είναι φανερό, δεν είναι απαραίτητα όλοι οι μαθητές που επιτυγχάνουν τα υψηλότερα αποτελέσματα ή παίρνουν τις ψηλότερες βαθμολογίες στην κατηγορία των μαθηματικών ταλέντων. Εκτός αυτού, πολλά από τα προγράμματα μαθηματικών στα σχολεία μας αφιερώνονται πάρα πολύ στην ανάπτυξη των υπολογιστικών δεξιοτήτων και παρέχουν λίγες ευκαιρίες για τους μαθητές να αναδείξουν σύνθετους τύπους δεξιοτήτων συλλογισμού που είναι χαρακτηριστικό των πραγματικά ταλαντούχων μαθητών (Miller, 1990; Span & Overtoom-Corsmit, 1986). Ενώ οι ψηλές επιδόσεις στο σχολείο μπορεί βεβαίως να είναι μια ένδειξη για την υψηλή δυνατότητα στα μαθηματικά, απαιτούνται όμως πρόσθετες πληροφορίες (Buescher, 1987). Από την άλλη πλευρά, μερικοί ταλαντούχοι μαθητές στα μαθηματικά δεν παρουσιάζουν σημαντική ακαδημαϊκή επίδοση ή τον ενθουσιασμό προς τα προγράμματα των σχολικών μαθηματικών (Tirosh, 1989). Πολλοί ταλαντούχοι στα μαθηματικά μαθητές δεν εμφανίζονται να προκαλούνται πλήρως από τη σχολική εργασία και χρειάζονται πρόσθετη καθοδήγηση και προσοχή να βοηθηθούν να αποκαλύψουν και να αναπτύξουν την πλήρη δυνατότητά τους (Grassl & Mingus, 1999). Σε τέτοιες περιπτώσεις η δυνατότητά τους στα μαθηματικά μπορεί να αγνοηθεί εύκολα, ακόμα κι αν μπορούν να εκθέσουν άλλες ενδείξεις που δείχνουν την υψηλή δυνατότητα στα μαθηματικά. Επομένως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναπτυχθούν οι επιτυχείς τρόποι αναγνώρισης των δυνατοτήτων των μαθητών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου