Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

▪ Η αξιοποίηση των τεχνών στη διαδασκαλία των Μαθηματικών στο σχολείο: Ένα παράδειγμα και μία πρόταση

 Της Αρετής Παπαδογιαννάκη - Παυλάκου                                
Τα μαθηματικά διδάσκονται σ` όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ως ένα βασικό μάθημα. Από τα πρώτα χρόνια της σχολικής ζωής τους, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν σταδιακά με τη φύση και τη μεθοδολογία του συγκεκριμένου μαθήματος.
Ανεξάρτητα από την επίδοση την οποία σημειώνουν οι μαθητές στα μαθηματικά, θα περίμενε κανείς ότι τουλάχιστον έχουν κατανοήσει τον ρόλο των μαθηματικών στην ανθρώπινη εξέλιξη. Οι απορίες, όμως, οι οποίες συχνά διατυπώνονται στην τάξη από μαθητές του Λυκείου – ακόμη και από καλούς μαθητές στο συγκεκριμένο μάθημα – για τη χρησιμότητα των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου ή τη σχέση τους με άλλους τομείς της ανθρώπινης κουλτούρας, έρχονται να διαψεύσουν την παραπάνω προσδοκία.
Αυτές οι απορίες ήταν η αφορμή ν` αναζητήσω άμεσα καινούριους τρόπους προσέγγισης των μαθηματικών μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι αιτίες, όμως, αυτής της αναζήτησής μου βρίσκονται στη μέθοδο με την οποία διδάσκονται τα μαθηματικά στο σχολείο. Όπως και τα υπόλοιπα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος, τα μαθηματικά διδάσκονται με τέτοιο τρόπο ώστε να απουσιάζει η περιπέτεια της σκέψης και της φαντασίας του ανθρώπου στη συνεχή προσπάθειά του για την εξέλιξη του πολιτισμού του.
Για περισσότερα κάντε κλικ εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου