Βασικά χαρακτηριστικά της ανεστραμμένης τάξης:
-
Ασύγχρονη μάθηση στο σπίτι – Οι μαθητές προετοιμάζονται παρακολουθώντας βίντεο ή διαβάζοντας υλικό πριν από το μάθημα.
-
Διαδραστικές δραστηριότητες στην τάξη – Ο χρόνος στην τάξη αφιερώνεται σε συζήτηση, συνεργασία και επίλυση προβλημάτων.
-
Ενεργός ρόλος των μαθητών – Οι μαθητές συμμετέχουν πιο ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, αντί να είναι απλοί ακροατές.
-
Προσωποποιημένη μάθηση – Ο δάσκαλος έχει περισσότερο χρόνο να βοηθήσει μαθητές με διαφορετικές ανάγκες.
Πλεονεκτήματα της ανεστραμμένης τάξης:
Προκλήσεις της ανεστραμμένης τάξης:
Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο μοντέλο στη διδασκαλία των μαθηματικών, όπου οι μαθητές μπορούν να μελετούν θεωρία στο σπίτι και να λύνουν προβλήματα και απορίες στην τάξη με την καθοδήγηση του δασκάλου. 🚀
Παράδειγμα ανεστραμμένης τάξης για τις ανισώσεις 1ου βαθμού
1. Πριν το μάθημα (στο σπίτι) 🏠
📌 Παράδειγμα εξήγησης στο βίντεο ή στις σημειώσεις:
Να λύσετε την ανίσωση:
Λύση:1️⃣ Προσθέτουμεκαι στα δύο μέλη: 2️⃣ Διαιρούμε με
: Άρα, η λύση είναι:
Στο τέλος του βίντεο ή των σημειώσεων, οι μαθητές καλούνται να προσπαθήσουν να λύσουν 2-3 απλές ανισώσεις μόνοι τους.
2. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος (στην τάξη) 📚
Ο χρόνος στην τάξη δεν δαπανάται σε θεωρία, αλλά σε πρακτική και συνεργασία:
Αν ένας μαθητής έχει€ και θέλει να αγοράσει σοκολάτες που κοστίζουν € η καθεμία, πόσες μπορεί να πάρει; Ανισότητα:
🔹 Διαγωνισμός ομάδων – Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και λύνουν σύνθετες ασκήσεις.
3. Μετά το μάθημα (στο σπίτι) 🎯
📢 Πλεονεκτήματα της μεθόδου σε αυτό το παράδειγμα
💡 Αποτέλεσμα: Οι μαθητές κατανοούν καλύτερα τις ανισώσεις και αισθάνονται πιο σίγουροι! 🚀