Έναν διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας των Μαθηματικών προτείνει η μαθηματικός του 1ου Γυμνασίου της Σκάλας Ωρωπού, Γεωργία Μαραγκού.
Παρουσιάζοντας στην ΕΡΤ την ήδη βραβευμένη σε έκθεση «Μαθηματικής Τέχνης» στη Στοκχόλμη, τρισδιάστατη μαθηματική κατασκευή, η ίδια εξήγησε το Πυθαγόρειο Θεώρημα με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο, επιστρατεύοντας χαρτόνια, μπουκάλια, καπάκια, ντενεκεδάκια, και άλλα υλικά για την κατασκευή της.
«Στην πραγματικότητα οπτικοποιώ κάποιες μαθηματικές προτάσεις ή θεωρήματα με τη βοήθεια της τέχνης, δημιουργώντας κατασκευές με πλούτο από γεωμετρικές δομές και αισθητικό ενδιαφέρον. Τα παιδιά μπορούν έτσι πιο εύκολα να καταλάβουν και να εξηγήσουν τις προτάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πυθαγόρειο θεώρημα», εξηγεί η καθηγήτρια.
«Σύμφωνα με το ρεύμα του ενορατισμού, τονίζεται πως η μόνη πηγή γνήσιας μαθηματικής σκέψης είναι η διαίσθηση η οποία προηγείται κάθε λογικής. Οι μαθητές πρέπει να διαπιστώνουν τις μαθηματικές αλήθειες πρώτα με κατασκευαστικές μεθόδους και στη συνέχεια να μαθαίνουν πώς να τις αποδεικνύουν. Θα διαπιστώσουν έτσι πως τα Μαθηματικά είναι μια άλλη γλώσσα, που αν ακούσουμε προσεκτικά θα δούμε ότι όλα γύρω μας τη μιλάνε», λέει ακόμα η κ. Μαραγκού. Στο μεταξύ, βραβείο 100 χρόνων ιστορίας θα απονεμηθεί στην Γεωργία Μαραγκού στο Παρίσι, στο τέλος του Σεπτεμβρίου.
Πρόκειται για ένα βραβείο με πάνω από 100 χρόνια ιστορίας που δίνεται σε όσους έχουν επιδείξει στον ύψιστο βαθμό και ποιότητα, επιτυχή πορεία στις Τέχνες-Επιστήμες-Γράμματα και έχει ως στόχο να ενθαρρύνει και να αναγνωρίσει όλους τους ανθρώπους που, στη Γαλλία ή σε όλον τον κόσμο, έχουν διακριθεί από το έργο τους και έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη των Τεχνών, Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνών και Χειροτεχνίας, Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσω ποιοτικής εργασίας.
Πηγή: lifo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου