Του Θωμά Καραλιά
Η κριτική παρατήρηση των σχολικών βιβλίων των Μαθηματικών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, αποτελεί σχετικά πρόσφατο πεδίο της Διδακτικής έρευνας το οποίο συντελεί στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων για το είδος και την ποιότητα της διδασκαλίας του μαθήματος στη σχολική τάξη.
Κάντε κλικ στην εικόνα.
Οι άρρητοι αριθμοί αν και κατέχουν σημαντικό ρόλο στα Μαθηματικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν έχουν διερευνηθεί ιδιαίτερα ως προς τον τρόπο παρουσίασής τους στα σχολικά εγχειρίδια. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί μια πολυδιάστατη ανάλυση της παρουσίασης τους στα ελληνικά σχολικά βιβλία των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου.
Τα βασικά συμπεράσματα αυτής της μελέτης είναι τα εξής: Υπάρχει μεγάλος αριθμός υπολογιστικών ασκήσεων στο Γυμνάσιο και έργων βασισμένων στην «Άλγεβρα των ριζών» στο Λύκειο. Είναι ελλιπής η οργάνωση της παρουσίασης των αρρήτων στα σχολικά βιβλία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Υπάρχει συσσώρευση έργων με συλλογιστική και επιχειρηματολογία μέτριας δυσκολίας. Δίνονται κυρίως αποδείξεις χωρίς επιχειρηματολογία σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου