Οι σπουδαστές των Μαθηματικών γνωρίζουν το φαινόμενο της αργής εξέλιξης» ή της υποσυνείδητης αφομοίωσης: όταν για πρώτη φορά μελετάται κάτι, οι λεπτομέρειες είναι τόσες πολλές και μπερδεμένες και δεν μένει στο μυαλό μια ευκρινής αντίληψη του όλου.
Επιστρέφοντας μετά από μια σύντομη ανάπαυση, το κάθε πράγμα φαίνεται να είναι στη σωστή Θέση με την πρέπουσα έμφαση, σαν να πρόκειται για την εμφάνιση φωτογραφικού φιλμ.
Αυτό το συναίσθημα δοκιμάζει η πλειοψηφία όσων αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα την Αναλυτική Γεωμετρία για πρώτη φορά. Από την άλλη, ο Λογισμός, με την εξ αρχής και ξεκάθαρη παρουσίαση των κατευθυντηρίων γραμμών του, συνήθως γίνεται γρήγορο κατανοητός.
Ακόμη και επαγγελματίες μαθηματικοί συχνό ξεφυλλίζουν τις εργασίες άλλων για να αποκτήσουν μια πλατειά, περιεκτική άποψη του όλου, πριν απασχοληθούν με τις λεπτομέρειες που τους ενδιαφέρουν.
Το να παραλείπεις δεν είναι αμάρτημα όπως πίστευαν οι πουριτανοί δάσκαλοί μας, αλλά σωστή επίδειξη κοινής λογικής.
Από το βιβλίο του Ε.Τ. ΒΕLL • Οι Μαθηματικοί, Τόμος Ι, σελ. 5, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου