1. Να επιλέξεις λογικής έκτασης ύλη (μια καλή και πλήρης διδακτική ενότητα ή ένα βασικό κεφάλαιο είναι αρκετά) και να τη δώσεις έγκαιρα σε όλους τους μαθητές, προσδιορίζοντας με σαφήνεια την ημερομηνία και την ώρα διεξαγωγής της δοκιμασίας.
Την ύλη και την ημερομηνία είναι καλύτερα να τα αναρτήσεις και στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος.
Την ύλη και την ημερομηνία είναι καλύτερα να τα αναρτήσεις και στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος.
2. Να εξηγήσεις στους μαθητές τη δομή του διαγωνίσματος (αν θα έχεις απόδειξη θεωρήματος, άλλες θεωρητικές ερωτήσεις, ερωτήσεις νέου τύπου κλπ ή μόνο ασκήσεις).
Έχει παρατηρηθεί ότι σε ωραίο διαγώνισμα η δομή τριών θεμάτων, το πρώτο με τη θεωρία κάθε μορφής και τα άλλα δύο με ασκήσεις (όχι υποχρεωτικά με θέματα) είναι πολύ πρακτική επιλογή και μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στα χρονικά όρια μιας διδακτικής ώρας.
Έχει παρατηρηθεί ότι σε ωραίο διαγώνισμα η δομή τριών θεμάτων, το πρώτο με τη θεωρία κάθε μορφής και τα άλλα δύο με ασκήσεις (όχι υποχρεωτικά με θέματα) είναι πολύ πρακτική επιλογή και μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στα χρονικά όρια μιας διδακτικής ώρας.
3. Να χωρίσεις, αν γίνεται, τους μαθητές σε δύο ή περισσότερες ομάδες, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα θέματα να είναι ισοδύναμα. Μην επιλέγεις θέματα αυτούσια από βιβλία , αλλά αν χρειαστεί, κάνε πολύ προσεκτικά δόκιμες παρεμβάσεις.
4. Να βάλεις ερωτήσεις όλων των βαθμών δυσκολίας, ξεκινώντας από πολύ απλά. Δύο τουλάχιστον από τους μαθητές σου πρέπει να μπορούν να γράψουν 18 και πάνω. Τα θέματα πρέπει να είναι ανάλογα με το επίπεδο των θεμάτων ή των ασκήσεων που διδάχθηκαν στη σχολική τάξη.
5. Να επιλέξεις θέματα , έτσι ώστε η επίδοση των μαθητών στο διαγώνισμα να απεικονίζει την πραγματική εικόνα του τμήματος. Πολύ εύκολα ή πολύ δύσκολα θέματα δεν βοηθούν στην τελική αξιολόγηση. Με τα πολύ εύκολα θέματα θα υπάρξει πρόβλημα στην προφορική βαθμολογία του τετραμήνου, εκτός κι αν έχεις αποφασίσει η βαθμολογία σου να είναι υψηλή.
6. Να προσπαθήσεις ώστε τα θέματα να μπορούν να απαντηθούν στον καθαρό χρόνο που θα έχουν οι μαθητές στη διάθεσή τους(συνήθως 40 λεπτά). Με το χτύπημα του κουδουνιού τα γραπτά είναι καλύτερα να μαζεύονται αμέσως κι αυτό να έχει επισημανθεί από πριν.
7. Ετοίμασε τα θέματα όσο πιο έγκαιρα μπορείς και την επόμενη μέρα να κάνεις άλλη μια φορά τις λύσεις. Δώσε στη συνέχεια την οριστική μορφή στα θέματα και την μοριοδότηση που απαραίτητα πρέπει να αναγράφεται στο κάθε ερώτημα, κάνοντας έλεγχο στο άθροισμα.
8. Βγάλε φωτοτυπία τα θέματα από την προηγούμενη μέρα και φύλαξέ τα καλά στο γραφείο ή στην τσάντα σου. Συχνά τα φωτοτυπικά χαλάνε ή το ρεύμα πέφτει και η διαδικασία είναι αγωνιώδης!
9.Δώσε τα θέματα μαζί με μια κόλλα χαρτί στους μαθητές , σχεδόν με το χτύπημα του κουδουνιού για μέσα. Ο χρόνος είναι περιορισμένος. Απέφυγε αν μπορείς την πρώτη ώρα.
10. Να επιτηρήσεις καλά τη διεξαγωγή του διαγωνίσματος και αν κρίνεις απαραίτητο άλλαξε θέση σε ορισμένους μαθητές, κυρίως στους καλούς, πριν την έναρξη του διαγωνίσματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου