Θέμα Β: Πολύ απλό θέμα διαφορικού λογισμού.
Θέμα Γ: Τα Γ1, Γ2 είναι στη φιλοσοφία των ασκήσεων και εφαρμογών του σχολικού και θεωρούνται βατά ερωτήματα. Το Γ3 θεωρείται επίσης βατό και το Γ4 μέτριας δυσκολίας.
Θέμα Δ: Το Δ1 είναι βατό θέμα που συνδυάζει γνώσεις από διάφορα κεφάλαια της ύλης. Το Δ2 είναι ένα βατό θέμα πάνω στις συναρτήσεις και τον διαφορικό λογισμό. Το όριο του Δ3 είναι αρκετά βατό καθώς είναι προφανής ο τρόπος επίλυσης (κριτήριο παρεμβολής). Η ανίσωση που ζητείται να αποδειχθεί στο Δ4 είναι επίσης βατή.
Σε γενικές γραμμές θα χαρακτήριζα τα θέματα ως τα ευκολότερα της τελευταίας 15ετίας.
Η βάση πιάνεται και από τους ελάχιστα προετοιμασμένους, το 15 πιάνεται εύκολα από έναν μέτριο μαθητή και οι καλά προτετοιμασμένοι θα διακυμανθούν από 18-20. Θα έχουμε αρκετά 20άρια. Τα θέματα αδικούν τους πολύ καλά προετοιμασμένους και ταλαντούχους μαθητές, οι οποίοι δεν θα καταφέρουν να διακριθούν. Πάντως η διαβάθμιση των θεμάτων ήταν ικανοποιητική και τα θέματα κάλυπταν σχετικά μεγάλο μέρος της ύλης, προσωπικά περίμενα και Rolle και αντίστροφη και Bolzano που έλλειπαν από το διαγώνισμα.
Ο σχολιασμός είναι του συναδέλφου N. Theodoraki.Η βάση πιάνεται και από τους ελάχιστα προετοιμασμένους, το 15 πιάνεται εύκολα από έναν μέτριο μαθητή και οι καλά προτετοιμασμένοι θα διακυμανθούν από 18-20. Θα έχουμε αρκετά 20άρια. Τα θέματα αδικούν τους πολύ καλά προετοιμασμένους και ταλαντούχους μαθητές, οι οποίοι δεν θα καταφέρουν να διακριθούν. Πάντως η διαβάθμιση των θεμάτων ήταν ικανοποιητική και τα θέματα κάλυπταν σχετικά μεγάλο μέρος της ύλης, προσωπικά περίμενα και Rolle και αντίστροφη και Bolzano που έλλειπαν από το διαγώνισμα.
Δεν είναι καθηγητής, φοιτητής είναι. Πέρσι έδωσε Πανελλαδικές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιβεβαιώνω ότι είναι φοιτητής .
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται εξάλλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι να αναπαράγονται λες και ήταν ανακοίνωση από Ε.Μ.Ε Η απο Ο.Ε.Φ.Ε,τι έλεγε ο συγκεκριμένος πριν τις λύσεις?μάλλον έχει απωθημένα ο αυριανός συνάδελφος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι τουλάχιστον άστοχο να δημοσιεύεται εδώ ο σχολιασμός των θεμάτων ενός πρωτοετή φοιτητή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαθηματικά Προσανατολισμού (Νέο σύστημα) Κατεύθυνσης (παλαιό σύστημα)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΜΑΪΟΥ 2016
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ειδικά Σχόλια
Θέμα Α:
Θεωρία
Θέμα Β:
Ελέγχονται βασικές γνώσεις της Ανάλυσης.
Θέμα Γ:
Εξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας.
Τα ερωτήματα Γ2, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους.
Θέμα Δ:
Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας και αυξημένη μαθηματική ικανότητα.
Η πλήρης αιτιολόγηση των ερωτημάτων Δ2β και Δ3 απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς
και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Γενικά Σχόλια
Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης.
Ο διατιθέμενος χρόνος για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων ήταν οριακός.
Τα ερωτήματα παρουσίαζαν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία.
Ένας μεγάλος αριθμός ερωτημάτων έχει σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο
Παρότι οι φετινές εξετάσεις δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με τις περσινές, τα θέματα είναι παρόμοιας δυσκολίας
με τα αντίστοιχα περσινά.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Νικόλαος Αλεξανδρής Ιωάννης Τυρλής
Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης