Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Αστική Γεωμετρία (Urban Geometry)

Γεωμετρικά και φυτικά μοτίβα, σφυρήλατες σιδεριές και επιχρωμιωμένες επιφάνειες, λεπτομέρειες εξαιρετικής ομορφιάς. Πρόκειται για αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες αθηναϊκών κτιρίων του Μοντέρνου Κινήματος τις οποίες αποτύπωσε φωτογραφικά η Ανθή Ξενάκη. Παρουσιάζονται από τις 17 Ιανουαρίου μέχρι 27 Απριλίου στο Μουσείο Ηρακλειδών (Θησείο, Ηρακλειδών 16) στην έκθεση με τίτλο «Αστική Γεωμετρία».
Ας δούμε πώς περιγράφει η ίδια η φωτογράφος τη δουλειά της: «Οι φωτογραφίες της σειράς αυτής αποτελούν μια αισθητική προσέγγιση της art deco και συγκεκριμένα των αρχιτεκτονικών λεπτομερειών που κοσμούν τις εισόδους κτηρίων του Μοντέρνου Κινήματος. 
Κατά την τελευταία δεκαετία πριν την έκρηξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου η αθηναϊκή αρχιτεκτονική απομακρύνεται υφολογικά από τον νεοκλασικισμό, για να υιοθετήσει τις νεωτεριστικές τάσεις που επικρατούν στην Ευρώπη.
» Οι Έλληνες αρχιτέκτονες αντλούν την έμπνευσή τους από τις εκφράσεις της art deco. Γεωμετρικά και φυτικά μοτίβα, σφυρήλατες σιδεριές και επιχρωμιωμένες επιφάνειες συνθέτουν τις λεπτομέρειες σε κάθε είσοδο κτηρίου. Ο πλούτος και η ποικιλία των λεπτομερειών αυτών, καθώς και η επιμέλεια με την οποία έχουν δουλευτεί φανερώνουν τη σημασία της «πρώτης εντύπωσης» που θα αφήσει το κτήριο στον επισκέπτη.
»Η φύση του επαγγέλματος έχει καταχωρίσει στη σκέψη μου την είσοδο ως το πέρασμα που συνδέει δύο αντίθετες λειτουργίες: το δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο. 
Ο φακός με βοηθά να αποτυπώσω το πέρασμα της εικόνας του εσωτερικού χώρου μέσα από το διάφανο τζάμι κάθε εισόδου, αλλά και την αντανάκλαση των όψεων της πόλης σ’ αυτό.
 Η σειρά αυτή «γεννήθηκε» στο Εργαστήριο: «Φωτογραφίζοντας Μνημεία» που διοργάνωσε η MONUMENTA το χειμώνα του 2013. Πολύτιμοι βοηθοί μου οι δάσκαλοί μου: οι φωτογράφοι Στέργιος Καράβατος και Jeff Vanderpool».

Τον θαυμασμό του για την τέχνη της Ανθής Ξενάκη εκφράζει σε κείμενό του ο συγγραφέας Πέτρος Μάρκαρης, γράφοντας: «Ανήκω σε εκείνους που μπορούν να υποστηρίξουν ότι γνωρίζουν αρκετά καλά την Αθήνα. Οι φωτογραφίες της Ανθής Ξενάκη μου αποκάλυψαν, ωστόσο, μια άλλη όψη της, την οποία ελάχιστα γνώριζα. 
Οι πόρτες που φωτογράφισε η Ανθή Ξενάκη δεν είναι απλώς πόρτες εισόδου, αλλά έργα τέχνης. Όπως, για παράδειγμα, οι δυο πόρτες στην Πατησίων, εκείνη η σπάνιας ομορφιάς πόρτα στην Ομήρου, και οι πόρτες art deco, που στολίζουν αυτή την πόλη.
 Ο φακός της Ανθής Ξενάκη καταγράφει τις πόρτες της Αθήνας με αγάπη και προσοχή στη λεπτομέρεια, όπως ακριβώς αρμόζει σε αντικείμενα τέχνης».
Πηγή: thalesandfriends

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου