Δείτε παρακάτω ένα εξαιρετικό παράδειγμα από τον καλό συνάδελφο Δημήτρη Καλοδήμο (υπεύθυνο ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Λαμίας).
Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.). O Β.Π.Α. προκύπτει από τους Βαθμός Προαγωγής (Β.Π.) της Α΄ και B΄ τάξης και το Βαθμό Απόλυσης (Β.Α.) της Γ΄ μετά από προσαρμογή όπως φαίνεται στα παρακάτω παραδείγματα (Αναπροσαρμοσµένος «προαγωγικός» βαθμός ).
Οι βαθμοί προαγωγής (Β.Π.) και απόλυσης (Β.Α.) εκφράζουν τις ενδοσχολικές επιδόσεις στα προφορικά και στα γραπτά. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής.
Οι βαθμοί προαγωγής (Β.Π.) και απόλυσης (Β.Α.) εκφράζουν τις ενδοσχολικές επιδόσεις στα προφορικά και στα γραπτά. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής.
Ο κάθε Αναπροσαρµοσµένος «προαγωγικός» βαθμός κάθε τάξης πολλαπλασιάζεται με τους συντελεστές (0,4/0,7/0,9) όπως φαίνεται στο παρακάτω πίνακα , τα 3 γινόμενα προστίθενται και το άθροισμα διαιρείται με το 2 (0,4+0,7+0,9=2).
Όπως προκύπτει από το παράδειγμα η μέγιστη βοήθεια των Β.Π. της Α’ &Β’ Λυκείου και του Β. Α. της Γ Λυκείου είναι 1 μονάδα στο Β.Π.Α. !
Η συνεισφορά της μιας το πολύ μονάδας μειώνεται δραματικά εάν λάβουμε υπόψη:
Ι)Ο Β.Π.Α. λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΙΙ) Η κάθε σχολή θα καθορίζει συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Οπότε πρακτικά η συνεισφορά των Β.Π. & Β.Α. είναι αμελητέα (της τάξης του 1% για επιδόσεις πάνω από τη βάση).
Δηλαδή στο “Νέο Λύκειο” θα έχουμε επέκταση σε όλο το Λύκειο των γνωστών στρεβλώσεων (όλα 20) της βαθμοθηρίας, που σήμερα έχουμε μόνο στη Γ Λυκείου, χωρίς κανένα λόγο ! Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα μπουν σε μια ψυχοφθόρο κατάσταση χωρίς κανένα χρήσιμο διακύβευμα γιατί η εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζεται ουσιαστικά από τη γραπτή επίδοση στα τέσσερα μαθήματα που εξετάζονται Πανελλαδικά στη Γ’ Λυκείου.
Καλοδήμος Δ. Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Λαμίας.
Πηγή: maths4people
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου