Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

▪ Διεθνής αναγνώριση! Το $Δ_3$ ερώτημα των Εσπερινών αποδεικνύει την εικασία του Riemann. Συγχαρητήρια τηλεγραφήματα στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων

 Του Αλέξανδρου Μουσάτωφ  Ολυμπιονίκη Μαθηματικών 
Στην χθεσινή ανακοίνωση που εξέδωσε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έλεγε:
"Δόθηκε μία ασύμβατη υπόθεση" η οποία, όμως συμπληρώνει "ουδόλως επηρεάζει την επίλυση του θέματος."
Το ερώτημα ήταν: 
Με βάση τα δεδομένα αυτά μπορώ να αποδείξω την εικασία Riemann.
Απλά, δεδομένου ότι 
$a^2+b^2+c^2=6$ 
άρα 
$a^2+b^2+c^2>3$, 
ενώ από την συνθήκη 
$0<α, β, γ<1$ 
έχω 
$α^2+β^2+γ^2<3$
από την Principle of explosion μπορώ να αποδείξω κάθε λογική πρόταση, δεδομένου ότι η θεωρία που χρησιμοποιούμε περιλαμβάνει την λογική πρώτης τάξεως.
Κατά όλα τα άλλα δεν επηρεάζει καθόλου την ουσία του προβλήματος...... Μα καλά, ποια διάνοια τα σκέφτηκε όλα αυτά!!!

4 σχόλια:

  1. A ρε Σωκράτη, νά'σαι καλά! Γέλασε το χειλάκι μου το πικραμένο με τις τελευταίες αναρτήσεις σου! :-)
    Ξέρω ότι δεν είναι και τόσο ηθικώς σωστό να γελάω με τόσο σοβαρά θεματα που ενδεχομένως επηρεάζουν τη ζωή των παιδιών που εξετάζονται, αλλά είναι πάνω από τις δυνάμεις μου να μήν το κάνω!
    Χωρίς ίχνος πλάκας τώρα, το να κάνεις κυρία Επιτροπή ένα λάθος (ακόμη και τόσο χοντρό και σε τόσο σοβαρές εξετάσεις) είναι ένα θέμα! (το οποίο κυρίως χρίζει διερεύνησης, όπως πολύ ωραία είπε ο Δοξιάδης, ως προς τα βαθύτερα αίτια και την διαδικασία που το επέτρεψαν να γίνει).
    Αλλά, το να μην το παραδέχεσαι και μάλιστα να βγαίνεις κι από πάνω με επίσημη ανακοίνωσή σου!! ε!..αυτό είναι ανήκουστο και κατάπτυστο.
    "ΔΕΝ κάνω ποτέ λάθος! Μια φορά νόμισα ότι είχα κάνει λάθος,αλλά τελικά είχα κάνει λάθος!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαι η ανακοίνωση της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ στερείται εντελώς και Φαντασίας/πρωτοτυπίας.
    Άκου "...ουδόλως επηρεάζει.." ??
    Χάθηκε να έγραφαν (ήταν και του Αη-Κώτσου χθες):
    "Είμαστε Αστραπόγιαννοι αλλά πιαστήκαμε Κώτσοι, γι'αυτό τώρα κάνουμε τον Αλέκο!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τώρα μόλις προσέχω το μέγεθος του σουρεαλισμού του θρυλικού πια θέματος Δ3.
    Όποιο κακόμοιρο παιδί επέζησε από την αρχική "υπόθεση", σίγουρα αποτελειώθηκε από την ευφυέστατη ερώτηση για τον μέσο όρο 4 πορτοκαλιών και ενός μήλου!! ΠΟΙΑ είναι η φυσική (αλλά και μαθηματική) σημασία του να βρούμε τον μέσο όρο 4 ταχυτήτων και μιας επιτάχυνσης?? Μα τόση αγραμματοσύνη πια;
    Αν ήθελαν να δουν αν τα παιδιά ξέρουν να προσθέσουν 5 αριθμούς και να διαιρέσουν τη σούμα με το 5 ,έπρεπε να βάλουν "πουνηρά" που λεν και στο χωργιό μου, μέσα και μια ΠΑΡΆΓΩΓΟ; Αλλά πώς αλλιώς θα ολοκληρωνότανε το μπάχαλο; Απίστευτα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ήθελα από χθες (αλλά έμπλεξα με ποδοσφαιρικό τοπικό ντέρμπι-τελικό κυπέλλου) να συμπληρώσω το εξής:
    Ίσως βέβαια να μην είναι και τόσο δόκιμο και σωστό να διαιωνίζουμε το θέμα, από τη στιγμή που είναι (η βαθμολόγησή του)μια διαδικασία σε εξέλιξη ακόμα φαντάζομαι, αλλά αλίμονο αν επηρεάζονται τέτοιες καταστάσεις από σχόλια σε ιστολόγια (δεν θα έπρεπε δηλαδή, αλλά θα έπρεπε μετά σίγουρα να συνυπολογίσουν απόψεις που εκφέρονται εμπεριστατωμένα στα πολλά εξαιρετικ΄΄α μαθηματ. ιστολόγια).
    Πάντως ,κάποια στιγμή θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε τις οδηγίες που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της εξέτασης και μετά , για τη βαθμολόγηση.
    Τι σημαίνει δηλαδή το "θα βαθμολογηθεί κανονικά!". Και βασικά τι σημαίνει το "κανονικά"; μιας και αναμφισβήτητα δεν ήταν ένα "κανονικό" θέμα από πολλές απόψεις.
    Προκαλεί σ'εμένα τουλάχιστον εντύπωση ότι ενώ μιλάμε επι της ουσίας για ένα πανεύκολο θεματάκι μαθηματικών, το φτιασίδωσαν και το "κουτοπονήρεψαν" τόσο , με αποτέλεσμα όλο αυτο το μπάχαλο. Και εντάξει γίνεται το λάθος στην "υπόθεση". Δεν το είδε επί τόπου ένας χριστιανός (ή μουσουλμάνος ή ό,τι θέλει) να το διορθώσει. Να πει δηλαδή "παιδιά, το άθροισμα των τετραγώνων είναι ίσον με 1 ή 2, ξέρω γω.. Τίποτε δεν αλλάζει στην ουσία της άσκησης, εκτός από το ότι επανέρχεται η συνέπεια στο σύστημα.
    Και από τα παιδιά (που σίγουρα δηλαδή πολλά θα πρόσεξαν την ασυνέπεια ,με άγνωστες συνέπειες στην απόδοσή τους, και εδώ μπαίνει κι ένα θεματάκι ισονομίας) θα πρέπει να είμαστε νομίζω όλοι λίγο-απαιτητικοί ,ειδικά σε συνθήκες διαγωνίσματος και μάλιστα Πανελλαδικού!, αλλά είμαι σίγουρος ότι πολλοί μαθηματικοί αντέδρασαν και όχλησαν την "Επιτροπή". ΚΑΝΕΙΣ δεν είχε δει την "πατάτα"; ΔΕΝ είχαν λύσει το θεμα πριν;.
    Καταλήγω πως όχι! Πώς να εξηγήσει κανείς αλλιώς τα όσα ακολούθησαν και την φαιδρή(το λέω όσο ευγενικά γίνεται..) ανακοίνωση.
    Δηλαδή ένα κατα βάση βατότατο ,αν όχι αστείο, θέμα, φαίνεται ότι το "σκέφτηκαν" εντελώς στο ποδάρι που λέμε, με αποκορυφψνμα την -γελάστε μαζί μας!- κουτοπονηριά ,αντι να ζητησουν ευθέως ας πουμε την παράγωγο του x^2 +4 να την κοτσάρουν μέσα σε ένα κεντρικό όριο ΑΝΟΜΟΙΩΝ μεγεθών ! Το ό,τι είναι σκέτοι αριθμοί δεν λέει κάτι. Ίσα-ίσα ένας συνειδητοποιημένος και με στοιχειώδη κατανόηση μαθητής, που δεν θα πάρει μηχανικά 5 νούμερα να τους βγάλει το μέσο ορο ,χωρίς να σκεφτει ΤΙ είναι; αυτά τα νούμερα, μπορεί να προβληματιστει και να μπερδευτεί.
    Δηλαδή , και το λέω μετά λόγου γνωσεως, αυτό το θέμα μου θλύμισε σε όλα το "ναι μεν αλλά, και είπα μην είπες πώς είπες..." .
    Σκεφτόμουνα και από χθες μια άλλη ενδεχόμενη παράμετρο, αλλά δίσταζα να την αναφέρω γιατί δεν ΘΕΛΩ να ισχύει, σε καμια περίπτωση. Αλλά για να τα έχω εντάξει με τον εαυτό μου θα πω τη σκέψη μου.
    Μήπως, έπαιξε και κάποιο ρόλο, ότι οι εξετάσεις ήταν εσπερινών μαθητών; Δηλαδή παιδιών ενός "κατώτερου" Θεου; Μήπως κύριοι της επιτροπής λειτουργησε το "έλα μωρέ. Γράψε εκεί μια άσκηση, Ό,ΤΙ (κυριολεκτικά!) σου κατέβει στην κουτρα, κι όποιος λύσει έλυσε!"
    Ειλικρινά αυτό το τελευταίο , θα ήταν το απολύτως κατάπτυστο και ελπίζω πραγματικά και έυχομαι να μην ισχύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή