Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

▪Σωκρατικός διάλογος για τα Μαθηματικά

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Ψάχνεις για κανέναν, αγαπητέ µου Ιπποκράτη;
ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ: "Όχι, Σωκράτη, γιατί τον βρήκα κιόλας. Είσαι εσύ. "Έψαχνα παντού να σε βρω. Κάποιος στην αγορά µου 'πε οτι σε είδε να περπατάς στις όχθες του ποταµού Ιλισού και έτσι σε βρήκα. 
ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Ωραία, λοιπόν, πες µου πρώτα γιατί ήρθες και µετά θέλω να σε ρωτήσω κάτι για τη συζήτηση µας µε τον Πρωταγόρα. τη θυµάσαι; 
ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ: Και µε ρωτάς; Από τότε δεν έχει περάσει ούτε στιγµή πού να µην την έχω στο µυαλό µου. Ακριβώς λοιπόν γι' αυτή τη συζήτηση ήρθα σήµερα να ζητήσω τη συµβουλή σου.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Φαίνεται, αγαπητέ µου Ιπποκράτη, ότι θέλεις να συζητήσουµε για το ίδιο ακριβώς ζήτηµα πού κι εγώ θέλω να µιλήσουµε. Έτσι τα δύο ζητήµατα είναι ένα και το αυτό. Είναι φανερό ότι οι µαθηµατικοί δεν έχουν δίκιο όταν λένε ότι τό δύο δεν είναι ποτέ ίσο µε το ένα.
ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ: Και, αλήθεια, Σωκράτη, τα µαθηµατικά είναι ακριβώς τό θέµα πού θέλω να συζητήσουµε. 
ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Ασφαλώς το ξέρεις, Ιπποκράτη, ότι δεν είµαι µαθηµατικός. Γιατί δεν πήγες να πεις τα προβλήµατα σου στο φηµισµένο Θεόδωρο;
Για να διαβάσετε τη συνέχεια του διαλόγου, κάντε κλικ εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου