Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

▪ Η Διακήρυξη της "ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ" (εκλογές 10-3-2013)

ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
ΤΗΣ «ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ»
Α. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Η «ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ», στην οποία συμμετέχουμε είναι υπέρ της διαφάνειας στο δημόσιο χώρο και ήδη γνωρίζετε τις θέσεις και τις αξίες που υπηρετούμε γιατί έχουμε συναντηθεί, πολλές φορές, στους κοινούς αγώνες μας. Κοινός μας τόπος είναι πρώτιστα το ενδιαφέρον και η αγάπη για τα Μαθηματικά, τόσο ως επιστημονικός κλάδος, όσο και ως εκπαιδευτικό και διδακτικό αντικείμενο. Η κοινή μας εστίαση στις κοινωνικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης είναι ένα ακόμη σημείο επαφής μας και κοινού αγώνα μας, μαζί με την αντίθεσή μας στον ελιτισμό που χαρακτηρίζει τη μαθηματική εκπαίδευση στη χώρα μας, αλλά και γενικότερα. Ενδιαφερόμαστε και αγωνιζόμαστε ώστε οι μαθηματικές γνώσεις, μέσα από το δημόσιο, δωρεάν σχολείο, να συμβάλλουν στην ολόπλευρη μόρφωση κυρίως των παιδιών και νέων από τα λαϊκά στρώματα, δηλαδή για όσα παιδιά υψώνονται τόσοι κοινωνικοί και μορφωτικοί φραγμοί, ιδιαίτερα στους σημερινούς δίσεκτους καιρούς.
Ταυτόχρονα ένα ακόμη σημείο επαφής μας είναι η κοινή κοινωνική και πολιτική μας συμπόρευση για την κοινωνική δικαιοσύνη, τη δημοκρατία, τα δικαιώματα των πολλών, που οδηγούν τις διεκδικήσεις μας στη μεγάλη κατάκτηση της κοινωνικής χειραφέτησης και απελευθέρωσης.
Στην «ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ», και ελπίζουμε στο εξής και δική σας κίνηση, συμμετέχουν μαθηματικοί από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Συμμετέχουμε οργανωμένοι και ανένταχτοι συναγωνιστές από όλο το φάσμα αποχρώσεων της μαχόμενης αριστεράς. Το γεγονός αυτό θεωρούμε πως είναι πλούτος και δύναμη της «ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ».
Β. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
Εδώ και τρία χρόνια η ελληνική κοινωνία ζει την πιο βίαιη, σαρωτική και ανελέητη επίθεση κατά των εργατικών και λαϊκών δικαιωμάτων, που έχει οδηγήσει τον λαό μας στην πιο οδυνηρή καταβύθιση της ζωής του σε όλη τη μεταπολεμική περίοδο. Είναι μια πολιτική, που την επιβάλλει τελικά ένα τρίγωνο ιδιαίτερης ισχύος: η συμμαχία ελληνικού κεφαλαίου, ΕΕ και ΔΝΤ. Οι επιπτώσεις αυτής της «πολιτικής» τους στα σχολεία και στα Πανεπιστήμια μας είναι τραγικές και ως υποψήφιοι για το νέο Δ.Σ. της ΕΜΕ (με την «ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ»), καλούμε τους συναδέλφους μαθηματικούς να πάρουν μέρος της εκλογές της 10-3-2013, να ισχυροποιήσουν το επιστημονικό σωματείο έτσι ώστε με μια νέα σύνθεση να μπορέσει η ΕΜΕ, σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, να αντιμετωπίσει τη μεγάλη επίθεση που δέχεται η δημόσια και «δωρεάν» εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθηματικοί ως βασικό τμήμα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η «ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ» συστρατεύεται με όλους εκείνους που παλεύουν για την ανατροπή αυτής της βάρβαρης πολιτικής της κυβέρνησης, και της ΕΕ, που εξοντώνει τον λαό μας. Η«ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΕ» στέκεται στο πλάι όλων εκείνων που εναντιώνονται στην τρομοκρατία της κυβέρνησης, των ιθυνόντων κύκλων της ΕΕ, της εργοδοσίας και στην αναδυόμενη φασιστική απειλή.
Γ. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ)
Γ1. Η Άνοιξη της ΕΜΕ
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία είναι ένα ιστορικό σωματείο. Ιδρύθηκε το 1918- τότε που μεγάλες ανατροπές συγκλόνιζαν την Ευρώπη.
Πορεύτηκε τις πρώτες δεκαετίες σε μια κλειστή λέσχη ευγενών θεσπίζοντας ωστόσο την έκδοση του ΔΕΛΤΙΟΥ – επιστημονικό περιοδικό, χώρο επιστημονικής δραστηριότητας όσο επέτρεπαν οι συνθήκες της εποχής για τέτοιου είδους εγχειρήματα.
Για αρκετά χρόνια οι δραστηριότητες της ΕΜΕ ήταν σημαντικές, αλλά περισσότερο ποιοτικές. Με την πτώση της δικτατορίας σηματοδοτείται μια ποιοτική στροφή στη δράση της. Η συμμετοχή των συναδέλφων είναι μαζική. Η εκδοτική δραστηριότητα διευρύνεται και απευθύνεται σε ευρύ κύκλο μαθητών και συναδέλφων μαθηματικών, κυρίως όμως παρεμβαίνει στα εκπαιδευτικά δρώμενα με προτάσεις για νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, με παραστάσεις σε κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, με ανακοινώσεις στον τύπο κ.α. Έτσι η δράση της ΕΜΕ ξανοίγεται στην κοινωνία.
Γ2. Ο Χειμώνας της ΕΜΕ
Μετά τις αρχαιρεσίες του 1983 το ιστορικό μας σωματείο περιέρχεται υπό τον έλεγχο μιας ομάδας, η οποία από τότε διοικεί την ΕΜΕ. 
Σιγά-σιγά, αλλά σταθερά, εκείνη η ομάδα μετατράπηκε σε μια σφιχτή δογματική πραγματικότητα προσκολλημένη στην κυβερνητική εξουσία. Η ΕΜΕ υπηρετεί πλέον την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική. Οι κοινωνικές παρεμβάσεις της ΕΜΕ στέρεψαν. Πού λόγος για κριτική παρέμβαση στη διδακτική πράξη, στον προϋπολογισμό, το χαμηλότερο ποσοστό του ΑΕΠ πανευρωπαϊκά. Απούσα στα γενικότερα ζητήματα που απασχολούν τους συναδέλφους (εργασιακά, οικονομικά, επαγγελματικά), τη δραματική αδιοριστία νέων μαθηματικών, το αγαθό της μόρφωσης και ειδικότερα των μαθηματικών δεν αναδεικνύεται ως στοιχείο πολιτισμού και προόδου και βασικό δικαίωμα του νέου ανθρώπου. Παρούσα από την άλλη στις προσπάθειες υποβάθμισης της μαθηματικής εκπαίδευσης, μέσω συγγραφικών ομάδων από μέλη της διοικούσας παράταξης στη συγγραφή των νέων σχολικών βιβλίων, παρούσα στη στήριξη ακόμη και μαθηματικών λαθών στις πανελλαδικές εξετάσεις, παρούσα σε φιέστες αγκαλιά με την εκάστοτε κυβέρνηση.
Γ3. Η πορεία προς την χρεοκοπία
Το κύριο πρόβλημα με την ΕΜΕ, σήμερα, είναι ότι, με τις πολιτικές που ακολούθησαν τα τελευταία 30 χρόνια οι διοικήσεις της, αναίρεσαν το λόγο ύπαρξής της: την αυτόνομη φωνή και την ανεξάρτητη παρέμβασή της στα ζητήματα της μαθηματικής εκπαίδευσης και στα προβλήματα των μαθηματικών-εκπαιδευτικών και ερευνητών.
Μερικοί συνάδελφοι πιστεύουν πως η ΕΜΕ «δεν έχει καμιά δουλειά» να κάνει κριτική στις αποφάσεις των ποικιλώνυμων θεσμοθετημένων οργάνων (ΠΙ, ΚΕΕ, και πρόσφατα ΙΕΠ…), μέσω των οποίων η εκάστοτε κυβέρνηση ασκεί την εκπαιδευτική της πολιτική. Εδώ ανιχνεύεται ισχυρή δόση υποκρισίας ή, στην επιεικέστερη περίπτωση, άγνοιας.
Αυτή την άποψη καλλιεργούν, για τρεις δεκαετίες, οι εκάστοτε φιλοκυβερνητικές διοικήσεις της ΕΜΕ. Ποτέ δεν αποκάλυψαν την ουσία της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της εκπαίδευσης. Ο λόγος τους, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξεπέρασε το επίπεδο της διαχείρισης.
Η ομάδα αυτή κρατιέται στην εξουσία: α) στηριγμένη σε ένα φασιστικής έμπνευσης Καταστατικό, β) χρησιμοποιώντας ανορθόδοξες μεθόδους, γ) χρησιμοποιώντας νοθεία στις αρχαιρεσίες, δ) κατάφερε, με συνειδητές προσπάθειες, να «κάνει τους πάντες να σιχαθούν τα πάντα». 
Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν: i) να εμφανίζονται 15.000 εγγεγραμμένα μέλη αλλά, στην πραγματικότητα να μη υπερβαίνουν τα 1.000 πραγματικά μέλη, ii) δύο μέλη της " ΚΙΝΗΣΗΣ" που κατάφεραν να μπουν στο ΔΣ της ΕΜΕ (το 2011) συνάντησαν ένα εχθρικό κλίμα. Καμιά από τις προτάσεις τους δεν έγινε δεκτή. Αντιμετωπίζονταν σαν παρείσακτοι έως και ενοχλητικοί, iii) λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος λιγόστευαν κάθε χρόνο τα μέλη που πλήρωναν τη συνδρομή τους με αποτέλεσμα το ιστορικό μας σωματείο να έχει ακουμπήσει τη χρεοκοπία.
Γ4. Η ΕΜΕ και το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Κατά τη γνώμη μας, οι σχέσεις Υπουργείου Παιδείας - ΕΜΕ ποτέ δεν ήσαν ισότιμες. Ήσαν σχέσεις άτυπης εταιρικής σύμβασης μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και ΕΜΕ με προνομιακό εταίρο το πρώτο των … συμβαλλομένων μερών. Η ουσία της πολιτικής των διοικήσεων ήταν, σχεδόν πάντα, η λογική της διαχείρισης της κυβερνητικής πολιτικής. Αυτό έχει καταγγελθεί τεκμηριωμένα σε γενικές συνελεύσεις, συνέδρια και παντός είδους έντυπα διακίνησης απόψεων. Κανείς δεν ξεχνά πως η ΕΜΕ ήταν αυτή που ανέλαβε εργολαβικά να στηρίξει την αντιμεταρρύθμιση Αρσένη. Η ΕΜΕ είναι αυτή που κυριολεκτικά έχει αφήσει τους μαθηματικούς στο έλεος του κυβερνητικού οδοστρωτήρα. Η ΕΜΕ είναι αυτή που "σφυρίζει αδιάφορη" μπρος στην επερχόμενη κατάργηση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών (από το 2015), με τη μέθοδο της ολοκληρωτικής υπαγωγής των Σχολείων και του διδακτικού προσωπικού στους Δήμους.
Γ5. Η ΕΜΕ, τα Παραρτήματα και το Καταστατικό
Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι εκείνο των Παραρτημάτων. Το πρόβλημα αυτό έχει σχέση με την αποκέντρωση, η οποία, κατά τη γνώμη μας, είναι ζωτικής σημασίας όρος για την ύπαρξη και λειτουργία ενός τέτοιου οργανισμού, όπως είναι η ΕΜΕ. Στα πρώτα χρόνια ο αριθμός των παραρτημάτων αύξανε. Από στοιχεία, προκύπτει ότι τα ενεργά παραρτήματα δεν ξεπερνούν τα 10 επί συνόλου 32.
Και τώρα μπαίνει το ερώτημα «γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;». Η απάντηση είναι μία και μοναδική: διότι η σχέση Κεντρικής Διοίκησης και Παραρτημάτων είναι σχέση Μητρόπολης και Αποικιών, όπως στην «παλιά - καλή» εποχή της αποικιοκρατίας. Άρα ζωτικής σημασίας είναι η αλλαγή του Καταστατικού ώστε, μεταξύ των άλλων, τα Παραρτήματα να πάψουν να ζουν στο περιθώριο και στο έλεος των αποφάσεων της κεντρικής διοίκησης. Εμείς αγωνιστήκαμε για 30 ολόκληρα χρόνια γι αυτό το σκοπό. Το μόνο που καταφέραμε ήταν να αλλάξει το Καταστατικό μόνο ως προς το εκλογικό σύστημα, καταφέραμε να καθιερωθεί το σύστημα της «απλής αναλογικής σε ενιαίο ψηφοδέλτιο».
Γ6. Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στην ΕΜΕ
Ένα σημαντικό σημείο διαφοράς μας που έκανε διακριτή την παρουσία των δύο μελών της «Κίνησης για την Αλλαγή στην ΕΜΕ» στο Δ.Σ. τη διετία 2011-2013 είναι η διαφάνεια που διεκδικήσαμε και σε κάποιο βαθμό κατακτήσαμε με την ανάρτηση των αποφάσεων του ΔΣ ανά συνεδρίαση στην ιστοσελίδα.
Αλλά είμαστε ακόμη στην αρχή, εκκρεμεί η διαφάνεια στη συγκρότηση των επιτροπών της ΕΜΕ τόσο για τα περιοδικά που εκδίδει η ΕΜΕ όσο και στις επιτροπές όπως των καλοκαιρινών σχολείων, των διαγωνισμών της ΕΜΕ, των επιστημονικών - οργανωτικών επιτροπών των συνεδρίων κ.ά.π. ώστε να έχουν όλοι οι συνάδελφοι μαθηματικοί την ευκαιρία να προσφέρουν αβίαστα και χωρίς προεπιλογές και αποκλεισμούς. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ΕΜΕ με ανοιχτή προκήρυξη, όπου θα αναφέρονται ρητά τα κριτήρια και η θέση που θα καλυφθεί, να προσκαλεί όλα τα μέλη της μαθηματικής κοινότητας σε «εκδήλωση ενδιαφέροντος». Η διαφάνεια στις διαδικασίες λειτουργίας της ΕΜΕ θεωρούμε πως είναι προαπαιτούμενο για να επανέλθουν τα μέλη, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και με ευθύνη της ΕΜΕ την έχουν εγκαταλείψει, στην ενεργό δράση και στην ΕΜΕ και οι εκλογές της 10 Μάρτη 2013 είναι η αφορμή... για να δράσουμε συλλογικά και με την ψήφο σας να μας δώσετε την απαραίτητη ώθηση για την αλλαγή εκ βάθρων της ΕΜΕ...
Συνάδελφοι, εμείς σε ένδειξη καλής θέλησης, δεν κατεβάζουμε 15 υποψήφιους˙ κατεβάζουμε μόνο 12.
Συνάδελφοι δώστε μας δύναμη, ψηφίζοντάς μας, για να απαλλάξουμε το ιστορικό σωματείο μας από τον εφιάλτη της χρεοκοπίας και να αναβαθμίσουμε τα Παραρτήματα. 
ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΜΑΣ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
01 ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΚΩΣΤΑΣ Δημ. Εκπαίδευση ΛΑΜΙΑ
02 ΒΟΥΡΕΚΑΣ ΘΟΔΩΡΗΣ  ΑΘΗΝΑ
03 ΘΩΜΑΪΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
04 ΚΕΡΑΣΑΡΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ  ΑΘΗΝΑ
05 ΚΩΣΤΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ  ΚΕΡΚΥΡΑ
06 ΛΥΠΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ  ΑΘΗΝΑ
07 ΜΑΚΡΗ ΙΩΑΝΝΑ
08 ΜΑΥΡΕΛΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ (ΜΑΚΗΣ)
09 ΜΟΡΟΓΛΟΥ ΜΑΝΩΛΗΣ
10 ΠΑΠΑΔΟΠΕΤΡΑΚΗΣ ΕΥΤΥΧΗΣ Πανεπ. Πατρών ΠΑΤΡΑ
11 ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΣΕΜΦΕ - ΕΜΠ ΑΘΗΝΑ
12 ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ Εκδότρια "Σύγχρονης Εκπαίδευσης" ΑΘΗΝΑ
Για την Εξελεγκτική Επιτροπή
01 ΔΡΙΒΑΛΙΑΡΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ Ιδιωτ. Εκπαίδευση ΑΘΗΝΑ
02 ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ Δημ. Εκπαίδευση 
03 ΚΟΜΠΟΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου