Κυριακή 22 Μαΐου 2011

▪ Ένα πολύ έξυπνο αριθμητικό τέχνασμα

«Θα σας περιγράψω ένα αριθμητικό τέχνασμα και θα σας ζητήσω να το εξηγήσετε. Κάποιος από σας, εσείς, κύριε καθηγητά, αν θέλετε, ας γράψει έναν τριψήφιο αριθμό χωρίς να μου τον αποκαλύψει.»
«Επιτρέπεται να περιέχει μηδενικά ο αριθμός;»
«Δεν θέτω περιορισμούς. Μπορείτε να γράψετε όποιον τριψήφιο αριθμό θέλετε.»
«Εντάξει, τον έγραψα. Τι ακολουθεί;»
«Γράψτε τον ίδιο αριθμό δίπλα στον πρώτο. Τώρα έχετε έναν εξαψήφιο.»
«Σωστά.»
«Δώστε το χαρτάκι που γράψατε τον αριθμό στον διπλανό σας, κι εκείνος ας διαιρέσει τον εξαψήφιο με το 7.»
«Είναι εύκολο να το λες, αλλά τι θα γίνει αν δεν διαιρείται ακριβώς;»

«Μην ανησυχείς, διαιρείται.»
«Πώς πορείς να είσαι τόσο βέβαιος αφού δεν έχεις δει τον αριθμό;»
«Διαίρεσε τον, κι ύστερα συζητάμε.»
«Έχεις δίκιο. Πραγματικά διαιρείται.»
«Δώσε τώρα το πηλίκο της διαίρεσης στον διπλανό σου, αλλά χωρίς να μου το πεις, κι εκείνος ας το διαιρέσει με το 11.»
«Φαντάζεσαι ότι θα διαιρείται πάλι;»
«Διαίρεσε το. "Δεν θα υπάρχει υπόλοιπο.»
«Και πάλι έχεις δίκιο. Και τώρα τι θα γίνει;»
«Δώσε στον επόμενο το πηλίκο, κι αυτός ας το διαιρέσει με το 13.»
«Έκανες κακή επιλογή. Πολλοί λίγοι αριθμοί διαιρούνται με το 13... Είσαι πραγματικά πολύ τυχερός, ετούτος διαιρείται!»
«Τώρα, δώστε μου το χαρτάκι, αλλά διπλώστε το έτσι ώστε να μη βλέπω τον αριθμό.»
Χωρίς να ξεδιπλώσει το χαρτάκι, ο άνδρας το έδωσε στον καθηγητή λέγοντας του:
«Ορίστε ο αριθμός σας! Είναι ο σωστός;»
«Απολύτως», είπε έκπληκτος ο καθηγητής, είναι ο αριθμ ός που έγραψα...
Λοιπόν, σκεφθείτε κύριε καθηγητά για να βρείτε την απάντηση.

1 σχόλιο:

  1. παρατηρούμε ότι ο εξαψήφιος είναι μια χιλιάδα τριψήφιου αθροιζόμενη με τον ίδιο, δηλ 1001.
    Αναλύω σε παράγοντες το 1001 είναι 7.11.13 άρα ο αρχικός τριψήφιος ξαναναεμφανίζεται αφού πολλαπλασιάστηκε και διαιρέθηκε με τον ίδιο (1001) αριθμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή