Από που πήραν το όνομα τους τα Μαθηματικά?
Η εκπαίδευση στην Αρχαία Ελλάδα χωρι-ζόταν σε δύο βασικές ομάδες μαθημάτων. Από τη μία ήταν τα μαθήματα που γινό-ντουσαν κατανοητά χωρίς επισταμένη εκμάθηση, όπως γυμναστική, η μουσική (δημώδης κυρίως), η ποίηση και η ρητο-ρική και από την άλλη ήταν η Αριθμητική και η Γεωμετρία που χωρίς καθοδήγηση και επίμονη εκμάθηση δεν γινόντουσαν κατανοητά. Αυτά τα ονόμαζαν μαθήματα και την θεωρία αυτών των μαθημάτων την ονόμαζαν Μαθηματικήν. Πρώτοι χρησιμοποίησαν το όνομα Μαθηματική για την Αριθμητική και την Γεωμετρία, οι Πυθα-γόρειοι. Τα εσωτερικά μέλη της Πυθαγορείου σχολής, δηλαδή αυτοί που ήταν μυημένοι σε όλη τη θεωρία της γνώσης, ονο-μάζονταν "μαθηματικοί" και τα εξωτερικά μέλη, δηλαδή αυτοί που γνώριζαν μόνο τους κανόνες συμπεριφοράς της Σχολής, ονομάζονταν "ακουσματικοί". Ο όρος Μαθηματική αντί για Μαθηματικά χρησιμοποιόταν μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα.
Η εκπαίδευση στην Αρχαία Ελλάδα χωρι-ζόταν σε δύο βασικές ομάδες μαθημάτων. Από τη μία ήταν τα μαθήματα που γινό-ντουσαν κατανοητά χωρίς επισταμένη εκμάθηση, όπως γυμναστική, η μουσική (δημώδης κυρίως), η ποίηση και η ρητο-ρική και από την άλλη ήταν η Αριθμητική και η Γεωμετρία που χωρίς καθοδήγηση και επίμονη εκμάθηση δεν γινόντουσαν κατανοητά. Αυτά τα ονόμαζαν μαθήματα και την θεωρία αυτών των μαθημάτων την ονόμαζαν Μαθηματικήν. Πρώτοι χρησιμοποίησαν το όνομα Μαθηματική για την Αριθμητική και την Γεωμετρία, οι Πυθα-γόρειοι. Τα εσωτερικά μέλη της Πυθαγορείου σχολής, δηλαδή αυτοί που ήταν μυημένοι σε όλη τη θεωρία της γνώσης, ονο-μάζονταν "μαθηματικοί" και τα εξωτερικά μέλη, δηλαδή αυτοί που γνώριζαν μόνο τους κανόνες συμπεριφοράς της Σχολής, ονομάζονταν "ακουσματικοί". Ο όρος Μαθηματική αντί για Μαθηματικά χρησιμοποιόταν μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα.
Περιοδικό Μαθηματικό Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου