Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

▪ Οδηγός για τις Ερευνητικές Εργασίες στο Νέο Λύκειο

Στο Πρώτο Μέρος του Οδηγού, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται με συνοπτικό τρόπο και σχετικά παραδείγματα για την «παιδαγωγική φιλοσοφία» των Ερευνητικών Εργασιών, την οποία εκφράζουν τέσσερις παιδαγωγικές αρχές:
▪ Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης στη Μάθηση.
▪ Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών.
▪ Η αρχή της Διαφοροποιημένης Προσέγγισης στη Μάθηση.
▪ Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών.
Ακόμη, ενημερώνονται για τις διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα καθοριστούν τα διεπιστημονικά θέματά τους, οι εναλλακτικοί τρόποι επιμερισμού των θεμάτων και η ανάθεση των υπο-θεμάτων στις μαθητικές ομάδες, οι τρόποι συνεργασίας των ομάδων και οι τρόποι εποπτείας των ομάδων. Τέλος, ενημερώνονται για τα κριτήρια και τις διαδικασίες αξιολόγησης των συλλογικών Ερευνητικών Εργασιών και της ατομικής συμβολής των μαθητών στο συλλογικό έργο.
Στο Δεύτερο Μέρος του Οδηγού παρατίθενται εννέα διεπιστημονικές Ερευνητικές Εργασίες, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν καλύτερα τις διαδικασίες διαμόρφωσης διεπιστημονικών θεμάτων και τις μεθόδους διερεύνησής τους μέσα από εναλλακτικές μορφές οργάνωσης της ομαδικής (συν-)εργασίας.
Για το 1ο Μέρος του βιβλίου του εκπαιδευτικού κάντε κλικ εδώ και για το 2ο Μέρος εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου