Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Η κόρη του χαλίφη

Μια μέρα που ο αξιωματικός ενός χαλιφάτου έδωσε λύση σε ένα πρόβλημα, ο χαλίφης του είπε ότι μπορεί να ζη­τήσει όσα πλούτη θέλει. Τότε αυτός ζήτησε να παντρευτεί την κόρη του χαλίφη. 
Ο χαλίφης του είπε: «Δεν θα αντιτεθώ στο γάμο σου με την όμορφη κόρη μου αν λύσεις σωστά το εξής πρόβλημα: Έχω στην υπηρεσία μου 5 όμορφες σκλάβες που μου προσφέρθηκαν από έναν πρίγκιπα της Μογγολίας. Δύο έχουν μαύρα μάτια, οι άλλες τρεις γαλανά. Οι μαυρομάτες λένε πάντα την αλήθεια ενώ οι άλλες πάντα λένε ψέματα.
Σε λίγο θα έρθουν εδώ αλλά έχουν καλυμμένα τα πρόσωπα με πέπλο και δεν φαίνονται τα μάτια τους. Πρέπει να ανακαλύψεις ποιες έχουν μάτια μαύρα και ποιες γαλανά. Μπορείς να υποβάλεις στις τρεις από τις σκλάβες μια μόνο ερώτηση σε καθεμιά. 
Αν απαντήσεις σωστά θα πα­ντρευτείς την κόρη μου.» 
Άραγε παντρεύτηκε την κόρη του χαλίφη;

1 σχόλιο:

  1. Ρωτάει την πρώτη: Τι χρώμα έχουν τα μάτια σου; Αυτή σε κάθε περίπτωση θα απαντήσει μαύρα (αν έχει μαύρα -ειλικρινής θα απαντήσει μαύρα και αν έχει γαλάζια, ψεύτρα, θα απαντήσει πάλι μαύρα.)
    Ρωτάει την δεύτερη : Τι μου απάντησε η πρώτη; Αυτή αν είναι ειλικρινής, μαυρομάτα, θα πει μαύρα και αν είναι ψεύτρα θα πει γαλάζια. Σε κάθε περίπτωση βρίσκει το χρώμα των ματιών της δεύτερης.
    Ρωτάει την τρίτη: Τι χρώμα έχουν τα μάτια των άλλων τεσσάρων κοριτσιών; Ανάλογα με το τι θα απαντήσει για την δεύτερη, που ήδη έχει βρει το χρώμα των ματιών της, καταλαβαίνει αν η τρίτη είναι ειλικρινής ή ψεύτρα και αντίστοιχα βρίσκει και το χρώμα των ματιών της αλλά και των υπολοίπων, πέραν της δεύτερης που ήδη ξέρει, κοριτσιών. Αν είναι ειλικρινής, ότι χρώμα είπε και αν είναι ψεύτρα το άλλο χρώμα από αυτό που είπε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή